جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حاج آقا قرائتی

حوزه/ رئیس ستاد اقامه نماز با اشاره به آیات قرآن کریم که خطاب به پیامبر(ص) درباره تبلیغ دین، گفت: خداوند رحمتش را در تبلیغ دین برای انبیا و اولیای الهی گذاشته است و هدف طلبه باید در شرایط کنونی تبلیغ دین و قرآن کریم باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی در سلسله نشست های دوره مهارت های تبلیغ در قرآن در مدرسه علمیه عالی نواب مشهد، در جمع مبلغان قرآنی حوزه علمیه خراسان، با اشاره به اهمیت تبلیغ معارف قرآنی گفت: خداوند رحمتش را در تبلیغ دین برای انبیا و اولیای الهی گذاشته است و هدف طلبه باید در شرایط کنونی تبلیغ دین و قرآن کریم باشد.

وی با بیان اینکه وقتی قرآن کریم می خواهد از انبیای گذشته تقدیر کند، یا زنان نمونه مانند حضرت مریم(س) را نام ببرد، غلو، تملق و چاپلوسی ندارد، یادآور شد: متاسفانه امروز برخی از افراد در تعریف دیگران غلو آمیز صحبت می کنند در حالی که تعریف و تقدیر غیر معمول، چاپلوسی است.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی با اشاره به اینکه حوزه و طلبه حوزه علمیه امروز به شناخت و مفاهیم قرآن نیاز دارد، خاطر نشان کرد: مبلغان حوزوی نباید منتظر بمانند تا سازمان و مراکز مدیریت حوزه برای آنها برنامه تبلیغی تعریف کند.

وی در ادامه این نشست با اشاره به آیه 246 سوره بقره که به داستان طالوت  بر می گردد، اظهار کرد: مبلغان می توانند 30 نکته تبلیغی از تفسیر و ماجرای صندوقچه مقدس حضرت موسی و هارون که فرشتگان به طالوت می دهند، دریافت کرد و به مردم ارائه داد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه در همین آیات قرآنی می توان، به بصیرت و عدم بصیرت، ریزش و رویش‌ها در سپاه طالوت اشاره کرد، گفت: یکی از نکات مهم این آیه آن است که انقلابی بودن مهم نیست، بلکه انقلابی ماندن و ایستادگی کردن در مقابل دشمن مهم می باشد.

پنج کار مهندسی در عرصه تبلیغ

وی در ادامه با اشاره به اینکه یک مبلغ پنج کار مهندسی در عرصه تبلیغ انجام می دهد، به فرازی از آیه «اللَّهُ وَلِيُّ الَّذينَ آمَنوا يُخرِجُهُم مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النّورِ(بقره/257)»، اظهار کرد: مبلغ، کشف، استخراج، ذوب، قطعه سازی و مونتاژ می کند. در واقع کشف به معنای نور خدا و ذوب شدن در آن است و قطعه سازی همان تقوا می باشد که با مونتاژ به وحدت می رساند. مبلغ با این کار مهم انسان را تربیت می کند و این هدف تبلیغ است.

گفتنی است، سلسله نشست های دوره مهار ت های تبلیغ در قرآن به همت معاونت تبلیغ حوزه علمیه خراسان در مدرسه علمیه عالی نواب ویژه مبلغان خواهر و برادر این حوزه از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز شده است و تا پایان این ماه ادامه دارد.

همه روزه قبل از سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین قرائتی یکی از مبلغان قرآنی به مدت نیم ساعت به ارائه تبلیغ و سخنرانی می پردازد و پس از آن رئیس ستاد اقامه نماز کشور در جمع مبلغان نقد و بر رسی می کند.

همچنین در برخی از این نشست ها حجت الاسلام و المسلمین قرائتی مبلغان، مفسران و فعالان گمنام قرآنی را که بدون حمایت نهاد دولتی و موسسه ای به تبلیغ و فعالیت قرآنی مشغول هستند، معرفی می کند.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۴

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha