جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نشاط معنوی

حوزه/ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از برگزاری طرح نشاط معنوی در ۱۳۵ بقعه متبرکه استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، امروز در نشست معاونین و کارشناسان فرهنگی ادارات اوقاف استان بابیان این که طرح نشاط معنوی در ۱۳۵ بقعه متبرکه سطح استان اجرایی می‌شود، گفت: این طرح به مدت هفت هفته و تا ۳۱ مردادماه امسال ادامه دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران بابیان این که ۶۵ بقعه متبرکه استان میزبان طرح یک‌روزه نشاط معنوی با رویکرد اردویی زیارتی هستند، گفت: در این طرح از ظرفیت مبلغان روحانی و مربیان قرآنی استفاده می‌شود.

وی با اشاره به این که این طرح تنها در جوار امامزادگان برگزار می‌شود افزود: با توجه به اهمیت امامزادگان و تبدیل این اماکن به قطب فرهنگی و تأثیر‌گذاری بقاع بر روحیه افراد به‌ خصوص جوانان و نوجوانان از امکانات موجود در این اماکن استفاده خواهد شد تا طرح نشاط معنوی با کیفیت و کمیت خوبی برپا شود.

حجت الاسلام حیدری هدف از اجرای این طرح را تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، استفاده از ظرفیت طرح اوقات فراغت دانش‌آموزان در تعطیلات تابستانی در جهت بهینه‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در تابستان با هدف تقویت بنیه اعتقادی، دینی و ارزش‌های انقلاب اسلامی، سوق دادن نسل جوان به فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه وبرنامه‌ریزی برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و تفریحی در فضای معنوی امامزادگان با شور و نشاط جوانی عنوان کرد.

وی با بیان این که حضور روحانیان در اجرای این طرح، بازدهی برنامه ها را چند برابر خواهد کرد، گفت: علاوه بر اعزام مبلغان از قم به استان از توان مبلغان بومی استان نیز در اجرای این طرح بهره گرفته خواهد شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که همه تلاش این سازمان تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی است، اضافه کرد: به همین منظور با اجرای برنامه های دینی و فرهنگی متنوع در ایام مختلف سال زمینه بهره گیری از فضای معنوی امامزادگان را برای آحاد جامعه به خصوص نسل جوان فراهم خواهیم کرد.

وی با اشاره به این که این افراد برنامه‌های زیرپوشش طرح اعم از مهارتی، ورزشی، قرآن، اردویی، آموزشی و مشاوره را اجرایی می‌کنند، افزود: محتوای آموزشی این طرح کتابچه حفظ موضوعی آیات قرآن کریم، کتاب‌های مهارت‌های زندگی، سبک زندگی اسلامی، زندگی به رنگ خدا، کتب احکام به‌ویژه احکام نمازو تکلیف است.

مدیرکل اوقاف مازندران با اشاره به این که مهلت ثبت‌نام در این طرح آغاز شده و تا ۱۵ تیرماه خواهد بود، گفت: همه کلاس‌ها و اردوهای این طرح رایگان بوده و امید است با بهره‌گیری از ظرفیت فرهنگی مبلغان بومی و اعزامی شاهد برگزاری کلاس‌های مذهبی، قرآنی و تفریحی جذابی در جوار اماکن متبرکه برای نوجوانان و نسل نو باشیم.

وی با اشاره به این که همه شهرستان‌ها مجری طرح نشاط معنوی هستند، بیان داشت: کمیته‌های پیگیری و اجرایی این طرح در شهرستان‌های مازندران با همکاری و تعامل دیگر دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی تشکیل می‌شود.

حجت الاسلام حیدری، طرح نشاط معنوی را یکی از طرح‌های خوب و موفق اوقاف برای جذب نوجوانان برشمرد و افزود: سازمان اوقاف همه ساله با بررسی و احصا نواقص طرح‌ها به دنبال افزایش کیفت و اجرای صحیح آن‌ها در امامزادگان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha