چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
اقتصاد ایران

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: راهبرد اقتصادی کشور که از ۱۰ سال پیش از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح می شود، باید اولویت کاری مسئولان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، سه شنبه شب در دیدار جمعی از صنعتگران و فعالان اقتصادی تبریز، تحقق شعار «حمایت از کالای ایرانی» نیاز به عزم و همت عموم مردم و مسئولان دارد.

رئیس شورای حوزه علمیه آذربایجان شرقی با انتقاد از عدم اجرای برخی مصوبات حمایت از تولیدات داخلی عنوان کرد: برخی از مصوبات مجلس شورای اسلامی در مرحله اجرا مسکوت مانده و یا ناقص اجرایی می ‌شوند.

امام جمعه تبریز ادامه داد: اگر چه دولت و مجلس بر خروج نظام بانکی کشور از بنگاه‌ داری و حمایت آنان از تولیدکنندگان داخلی تأکید دارند، اما متأسفانه در عمل کمتر شاهد تحقق این امر هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی بر ضرورت توجه مسئولان به منویات مقام معظم رهبری تاکید کرد و گفت: کم‌ توجهی به توصیه‌ های اقتصادی رهبر معظم انقلاب اسلامی در طول سالیان گذشته، وضعیت کنونی کشور را پدید آورده است.

رئیس شورای حوزه علمیه آذربایجان شرقی عنوان کرد: راهبرد اقتصادی کشور که از 10 سال پیش از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح می شود، باید اولویت کاری مسئولان قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم همچنین نظام بانکی معیوب کشور را نیازمند اصلاح و بازنگری دانست و اظهار داشت: اعطای تسهیلات کم بهره به سرمایه گذاران، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی کمتر انتظاری است که از بانک‌ ها می ‌رود، اما امروزه اغلب مردم گرفتار سودهای کلان تسهیلات بانکی شده ‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راهکار مقابله با تحریم‌ های اقتصادی غرب اذعان داشت: مبارزه با تحریم های اقتصادی غرب علیه انقلاب اسلامی ایران نیازمند اتخاذ استراتژی واحد، اصولی و هدفمند در ساختار اقتصادی کشور است.

امام جمعه تبریز ادامه داد: بدخواهان نظام اسلامی، توان تحمیل جنگ های پرهزینه نظامی علیه ملت ما را ندارند، از این رو به دنبال اعمال فشار با تحریم ‌های اقتصادی هستند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بهره‌مندی از ظرفیت تولید داخلی برای تامین نیازهای کشور را امری بدیهی برشمرد و تصریح کرد: دشمن با فشارهای اقتصادی به دنبال ایجاد گسست در صفوف بهم فشرده ملت است، براین اساس یکی از اهداف دشمن ایجاد فضای یأس، ناامیدی و بدبینی به نظام در سایه تحریم های اقتصادی است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha