جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 طلاب غیر ایرانی

حوزه/ مدیرکل بیمه سلامت استان قم از تحت پوشش بودن ۴۰ هزار طلبه غیر ایرانی با احتساب اعضای خانواده هایشان در سازمان بیمه سلامت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دکتر محمدرضا فخاریان پیش از ظهر امروز طی سخنانی در نشست خبری، با بیان این که سازمان بیمه سلامت در کل کشور حدود 40 میلیون بیمه شده دارد، گفت: در حال حاضر بیش از 399 هزار نفر مردم ساکن در استان قم تحت پوشش بیمه سلامت هستند که از این تعداد، بیش از 62هزار نفر کارمند و 217 هزار نفر نیز تحت پوشش همگانی و روستایی هستند و 70 هزار نفر نیز تحت پوشش صندوق ویژه سایر اقشار هستند که طلاب غیر ایرانی نیز در همین صندوق بیمه عضویت دارند.

وی افزود: در حال حاضر یک باجه ویژه طلاب غیر ایرانی در ساختمان مرکز خدمات حوزه مستقر است که خدمات مربوط به صدور و تمدید دفترچه این عزیزان در آن انجام می شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان قم همچنین با بیان این که دفترچه بیمه سلامت همگانی صرفاً محدود به مراکز دولتی است، گفت: در حال حاضر حق بیمه مربوط به 33 میلیون نفر از سوی دولت پرداخت می شود و مابقی حق بیمه را افراد به سازمان بیمه سلامت پرداخت می کنند.

وی با بیان این که در حال حاضر هفت دفتر شهری تعویض و صدور دفترچه و 2 دفتر روستایی در سطح استان قم وجود دارد، افزود: در سطح استان قم 926 نفر بیمار خاص تحت پوشش بیمه سلامت است که به این ها خدمات ویژه متناسب با وضعیتشان ارایه می شود.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha