پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
زکات

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام گفت: زکات فطریه جمع‌آوری‌شده در زمینه‌های تأمین جهیزیه، درمان بیماران صعب‌العلاج، بیماران نیازمند، کمک‌هزینه تحصیلی، مسکن و کمک‌های موردی و کمک تأمین معیشت خانواده‌ها صرف خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ایلام، ضیاء رضایی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام، در نشست هماهنگی برگزاری نماز عید سعید فطر در شهر ایلام، اظهار کرد: سال گذشته در استان ایلام به‌طور مجموع 860 میلیون تومان زکات فطره جمع‌آوری‌شده که 147 درصد رشد نسبت سال 95 نشان می‌دهد.

وی، بابیان اینکه دبیرخانه شورای زکات به ریاست نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام در کمیته امداد استان فعال است، ابراز کرد: زکات فطریه جمع‌آوری‌شده در اولین فرصت بین فقرا توزیع می‌شود و در مناطق روستایی نیز با هماهنگی‌های انجام‌شده در بین نیازمندان همان روستا توزیع خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام، تصریح کرد: زکات فطریه جمع‌آوری‌شده در زمینه‌های تأمین جهیزیه، درمان بیماران صعب‌العلاج، بیماران نیازمند، کمک‌هزینه تحصیلی، مسکن و کمک‌های موردی و کمک تأمین معیشت خانواده‌ها صرف خواهد شد.

رضایی، یادآور شد: 5 نشست شورای دبیرخانه زکات برگزار کرده شده است و حدود 900 نفر در 304 پایگاه جمع‌آوری زکات فطریه که دارای کارت شناسایی و لوگوی ویژه هستند، در این روز فعالیت خواهند کرد و افرادی که غیرازاین افراد بوده و مجوز نداشته باشند، برخورد خواهد شد.

وی، بیان کرد: 400 جزوه تحت عنوان ره‌توشه نیز برای مبلغان مذهبی در سراسر استان آماده‌شده و در اختیار آنان قرارگرفته و در طول ماه مبارک رمضان موضوع زکات فطریه در جلسات و نشست‌های مختلف در سطح مساجد و اماکن فرهنگی تبیین شده که در این راستای نیز 91 جلسه آموزشی در سراسر استان برگزارشده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام، بابیان اینکه 50 هزار پاکت فطریه آماده و توزیع‌شده است، ابراز کرد: 665 صندوق ثابت و سیار هم برای جمع‌آوری زکات فطریه در نظر گرفته‌شده و فطریه بین فقرا و نیازمندان توزیع خواهد شد.

وی، در پایان با تقدیر از تعامل همه دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی استان خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود که با هماهنگی‌های صورت گرفته شاهد رشد چشمگیر جمع‌آوری زکات فطریه در سطح استان در راستای کمک به نیازمندان و محرومان جامعه باشیم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha