پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بحرین

حوزه/ تا کنون سه روحانی محکوم به اعدام شده و ۸ روحانی و عالم دینی محکوم به حبس ابد و ۱۹ عالم دینی نیز سلب تابعیت شده اند که از جمله آنها می توان به آیت الله شیخ عیسی قاسم اشاره کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، جمعیت الوفاق بحرین با انتشار بیانیه ای درباره حملات و جنایت های رژیم آل خلیفه علیه روحانیون و علمای بحرین، اعلام کرد تا کنون بیش از 347 روحانی و عالم شیعه مورد بازداشت، احضار قضائی، احضار امنیتی و سایر پیگردهای امنیتی قرار گرفته اند.

الوفاق ادامه داد: علما در بحرین به شکل سازمان یافته ای هدف حملاتی مانند بازداشت خودسرانه و غیر قانونی، شکنجه، محاکمه ناعادلانه منجر به اعدام و حبس ابد، سلب تابعیت و اخراج از کشور قرار دارند.

در این بیانیه تاکید شده است که مقامات امنیتی تا کنون بیش از 156 عالم شیعه را فقط به خاطر سخنرانی های دینی یا موضع گیری های اعتقادی و نظریات سیاسی احضار کرده اند و علاوه بر این 99 عالم دینی را به شکل غیر قانونی بازداشت کرده اند و این بازداشت ها در ورودی های هوایی، خشکی و یا با فرستادن احضاریه یا در ایست های بازرسی یا حمله به منازل آنها صورت گرفته است.

الوفاق افزود: در زمینه حملات قضائی علیه علمای بحرین نیز تا کنون بیش از 50 عالم دینی و روحانی بحرینی بنا بر اتهام های مختلفی که به آنها نسبت داده شده به احکام سنگین و ظالمانه ای محکوم شده اند که برخی از آنها محکوم به اعدام یا حبس ابد و سلب تابعیت و جریمه های سنگین مالی شده اند.

این جمعیت منحل شده تاکید کرد: تا کنون سه روحانی محکوم به اعدام شده و 8 روحانی و عالم دینی محکوم به حبس ابد و 19 عالم دینی نیز سلب تابعیت شده اند که از جمله آنها می توان به آیت الله شیخ عیسی قاسم، حجت الاسلام و المسلمین محمد سند و حجت الاسلام و المسلمین حسین نجاتی اشاره کرد.

در این بیانیه آمده است: مسئولان امنیتی بحرین به شکل بی سابقه ای مانع برگزاری منبر دینی توسط خطبا و سخنرانان می شوند و بارها آنها را تهدید کرده اند که مانع منبر رفتن و فعالیت تبلیغی آنها در میان مردم و در مسجد آنها خواهند شد.

الوفاق در پایان بیانیه ضمن اعلام مخالفت خود با سیاست ظلم و ستم و تبعیض توسط آل خلیفه گفت: مسئولان بحرین هیج برنامه قابل اعتنایی برای ایجاد اصلاحات در زمینه حقوق بشر و آزادی دینی و اعتقادی در بحرین ندارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha