جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کارشناس طب اسلامی

حوزه/ ربیع نژاد با بیان این که در روایات آمده است که «روزه بگیرید تا به تندرستی و سلامت برگردید»، تصریح کرد: با گرسنگی پوست به حالت جوانی بر می گردد و بسیاری از بیماری ها از بین می رود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گرگان، آقای ربیع نژاد در جمع طلاب مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه(س) شهرستان گرگان، با اشاره به اهمیت طب ایرانی و اسلامی گفت: طب سنتی ایران قدمت 6 هزار ساله دارد؛ قبل از اسلام طب سنتی، علم وسیعی بود که با ورود اسلام بخشی  از آن رد، بخشی تقویت و بخشی دیگر جایگزین شد.

وی در تایید وجود طب اسلامی با استناد به روایتی اظهار کرد: وجود رساله شریفه امام رضا(ع) یک عامل مهم در تایید طب اسلامی  است و دستوراتی که در حدود 1400 سال قبل به ما داده شده و روایات و احکام فقهی مرتبط در اسلام نشان از طب در اسلام است  که باید از آن استفاده کرد.

کارشناس طب سنتی با بیان این که در روایات آمده است که «روزه بگیرید تا به تندرستی و سلامت برگردید»، تصریح کرد: با گرسنگی پوست به حالت جوانی بر می گردد و بسیاری از بیماری ها از بین می رود.

ربیع نژاد، اصلاح نیت در روزه داری را عامل مهمی در ترویج فرهنگ روزه داری دانست و گفت: اگر نیت روزه، تندرستی و سلامتی در جهت رضای خدا باشد؛ به وسیله نیت، ایجاد سلامتی برای کسانی که عمدا روزه خواری می کنند، انگیزه سازی می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha