جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام معبودی

حوزه/ حجت الاسلام معبودی گفت: اخلاق حسنه، نیکی به مردم، امانتداری شامل هر نعمتی که پروردگار به ما بخشیده، دعا کردن برای مومنین، مداومت در طهارت و ازدواج عواملی است که موجب وسعت رزق می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام علی معبودی صبح امروز در جمع طلاب سفیران هدایت قزوین گفت: عوامل زیادی در وسعت رزق دخیل هستند از جمله نماز اول وقت است که نمود آن فقط در زیاد شدن ثروت نیست بلکه رفیق خوب، همسر خوب و غیره را نیز شامل می شود.

وی افزود: هیچ کس نمی تواند اعمال ما را بسنجد بلکه هر شخصی خودش باید اعمالش را بررسی کند و بر همین اصل، این که در اواخر ماه مبارک رمضان قرار داریم، بهتر است خود را محک بزنیم که چه تغییری نسبت به اوایل ماه مبارک رمضان داشته ایم.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: به دو دلیل امام سجاد(ع) در همه دعاهایشان ذکر صلوات داشتند که یک دلیل آن به خاطر شرایط خفقان بعد از شهادت امام حسین(ع) به کسی اجازه تبلیغ اهل بیت(ع) داده نمی شد و امام امام سجاد(ع) برای از بین بردن این اتفاق در دعاهایشان ذکر صلوات داشتند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین بیان کرد: دلیل دوم این است که امام می فرماید اگر کسی می خواهد به سعادت برسد، فقط از طریق مسیر اهل بیت و قرآن است و قرآن ثقل اکبر و اهل بیت(ع) ثقل اصغر است و جدا از این دو نمی توان به رشد و بالندگی رسید.

حجت الاسلام معبودی خاطرنشان کرد: امام سجاد در فرازهای این دعای شریف هفت درخواست از خداوند دارد و با زبان تضرع از خداوند می خواهد که خدایا رزقت را بر من وسیع کن، مرا قدرت در زمان درماندگی ببخش، مرا مبتلی به کسالت در عبادت نکن، در مسیر رسیدن به تو، مرا دچار کوری نکن تا راهم را گم نکنم.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: همچنین امام خاضعانه از خداوند می خواهد که کمکم کن تا دچار کاری نشوم که برخلاف محبت تو باشد، در جایی ننشینم که از تو جدا باشد و مرا از کسانی که در راه تو اجتماع می کنند جدا مکن.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha