جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کریم اکبری مبارکه

حوزه/ بازیگر سریال "بچه مهندس" گفت: این سریال توانست در بین مردم جا باز کند، چون حرفی که در آن زده می‌شود به قشر و سلیقه خاصی محدود نمی‌شود و همه با آن ارتباط برقرار می‌کنند. این ویژگی یکی از شروطی است که در کارهای تلویزیونی به ویژه سریال‌هایی که برای ماه رمضان تولید می‌شود

کریم اکبری مبارکه بازیگر سریال «بچه مهندس» در گفت‌وگو با خبرنگار «حوزه»، پیرامون نقش خود در این  سریال، اظهار کرد: وقتی بازی در نقش صورت زخمی به من پیشنهاد شد، آن را بدون هیچ تعللی پذیرفتم، چون قصه آن درباره کودکانی بود که همیشه دوست داشتم درباره‌شان کار کنم. نکته دیگر، وقتی فهمیدم کارگردانی این سریال را علی غفاری به عهده دارد، انگیزه‌هایم دو چندان شد، زیرا فیلم «استرداد» و «ابوزینب» وی را دیده و دوست داشتم.

وی افزود: درباره فیلمنامه «بچه مهندس» باید بگویم که ما تنها قصه‌ای ملودرام را در کار نمی‌بینیم، بلکه شخصیت‌ها هر کدام برای خود هویتی مستقل دارند و اصطلاحاً هیچ نقشی سیاه یا سفید نیست. برای مثال کارکتر صورت زخمی وقتی بیشتر مورد توجه قرار می گیرد، متوجه می‌شویم خود قربانی اشتباهاتش است و چندان باطنی سیاه ندارد، حتی شخصیت جاهد نیز دارای نقاط خاکستری است.

این بازیگر ادامه داد: یکی دیگر از نقاط قوت این سریال که به نظرم جز امتیازات این مجموعه است، انتخاب بازیگران آن است. معمولاً در هر اثر سینمایی و تلویزیونی اگر انتخاب بازیگر شکلی مطلوب داشته باشد، آن کار بر جذابیت‌هایش افزوده می‌شود. این موضوع به اندازه‌ای اهمیت دارد که یک فیلم یا سریال قوی را می‌توان به واسطه انتخاب‌های بد بازیگران، ضعیف کرد یا این‌که مجموعه‌ای با وجود داشتن فیلمنامه نه چندان خوب به خاطر بازی‌های خوب بتواند به نمره متوسطی دست پیدا کند.

اکبری‌مبارکه ادامه داد: برای اینکه سوءتفاهمی پیش نیاید، از یک فیلم خارجی نام می‌برم تا به اهمیت بازیگری در یک فیلم سینمایی بیشتر پی‌ببریم. فیلم «من سم هستم» را چندین بار تلویزیون نشان داده و اکثر علاقمندان سینما آن را دیده‌اند. این فیلم به لحاظ فیلمنامه، داستان تکراری را روایت می‌کند و چندان اتفاق شاهکاری در آن بیان نمی‌شود، اما بازی خیره کننده، «شان پن» فیلم را به جاهای بالا می‌رساند. با این توضیح من انتخاب بازیگران سریال «بچه مهندس» را بسیار خوب می‌دانم، حتی این اتفاق مثبت را می‌توان در بازیگران خردسال سریال هم به خوبی مشاهده کرد.

این بازیگر در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: سریال «بچه مهندس» توانست در بین مردم جا باز کند، چون حرفی که در آن زده می‌شود به قشر و سلیقه خاصی محدود نمی‌شود و همه با آن ارتباط برقرار می‌کنند. این ویژگی یکی از شروطی است که در کارهای تلویزیونی به ویژه سریال‌هایی که برای ماه رمضان تولید می‌شود، حتماً باید وجود داشته باشد. مطلب دیگر این‌که در ماه مبارک، سریال‌های تلویزیون حتماً باید ویژگی سرگرمی را در خود داشته باشند، والا تماشاگر آن را پس زده و نخواهد دید.

مبارکه در پاسخ به این سوال که بازی در کارهای ماه رمضان چه امتیازاتی برای بازیگر به همراه دارد؟ گفت: هیچ فیلم یا سریالی تلویزیونی به اندازه سریال‌های ماه رمضان مخاطب ندارد. این گفته نیز دیگراحتیاجی به اثبات ندارد، زیرا همه می‌دانند که بزرگترین سرگرمی برای مردم در ایام ماه مبارک، دیدن سریال‌های تلویزیون است، بنابراین بازیگر اگر در کارهای مورد نظر حضوری قوی و خوب داشته باشد، کارش بهتر و بیشتر دیده می‌شود.

بازیگر سریال «امام علی» درباره پیام‌های مندرج در سریال‌های ماه رمضان گفت: عده‌ای معتقدند که سریال‌های ماه رمضان حتماً می‌بایست به صورت مستقیم، مناسک این ماه را مد نظر قرار دهند، اتفاقی که در جای خود پسندیده است، اما به عقیده من مهمترین شرط این است که کار مربوطه بتواند لحظه‌ای تماشاگر را به فکر وا دارد تا به پیرامون خود بهتر بنگرد. این اتفاق به نظرم در سریال «بچه مهندس» به خوبی رخ داده است. این نکته را بارها مردم به من بازگو کرده‌اند، حتی عده‌ای گفته‌اند که برای سرپرستی یک بچه، اقدام کرده‌اند.

مبارکه با بیان این‌که وی لحظات بسیار خوبی را در این سریال سپری می‌کند، گفت: تصویربرداری این مجموعه همچنان ادامه دارد، چون قصه آن در سه فصل می‌گذرد و ما در ایام ماه مبارک تنها کودکی جواد را می‌بینیم. «بچه مهندس» برای من همه لحظه‌هایش یاداور خاطره های خوب است، به ویژه که برخی مواقع خود نیز تحت تاثیر درام کار قرار گرفته‌ام. برای مثال به سکانسی اشاره می‌کنم که با جواد بازی داشتم. این صحنه به اندازه‌ای زیبا بود که من نتوانستم از ریخته شدن اشکم جلوگیری کنم.

این بازیگر با تاکید بر این‌که مردم بزرگترین مشوقان بازیگران هستند، گفت: درست است که مسائل مالی برای همه اهمیت دارد و اصطلاحاً زندگی هر فردی به واسطه درآمدهای مالی می‌گذرد، اما این مطلب را نمی‌توان کتمان کرد که بهترین دست مزد برای هر بازیگری، دیده شده کارش است. این سریال هم مورد توجه مردم قرار گرفته، نکته جالب اینجاست که من در این فیلم گریم بسیار سنگینی دارم، اما علاقمندان به سریالی‌های تلویزیون در خیابان مرا می‌شناسند و پیرامون سرانجام سریال از من سوالات متعددی می‌کنند.

وی در انتهای سخنانش تاکید کرد: موفقیت سریال‌های ماه رمضان تنها موفقیت یک کار تلویزیونی نیست، بلکه دست آورد آن به نوعی ماندگار است، چون باعث می‌شود مردم گرایش خود را به سمت ماهواره کمتر کرده و بیشتر نگاه خود را معطوف به تلویزیون کشورمان کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha