جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله سیدمحمد شاهچراغی-نماینده ولی فقیه در سمنان

حوزه/ آیت الله شاهچراغی گفت: پرداخت زکات از شب عید تا نماز ظهر روز عید باید انجام شود و احتیاط واجب این است که قبل از نماز عید زکات فطره پرداخت گردد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، آیت‌الله سید محمد شاهچراغی، ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: زکات فطریه از هر جنس خوراکی باید به ازای سه کیلو محاسبه شود و مردم می‌توانند یا سه کیلو از کالای مورداستفاده خود را به ازای هر نفر از اعضای خانواده تحویل دهند و یا قیمت معادل آن را محاسبه و پرداخت کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه مبلغ زکات در استان سمنان به ازای هر نفر 6 هزار تومان تعیین‌شده است، تصریح کرد: پرداخت زکات از شب عید تا نماز ظهر روز عید باید انجام شود و احتیاط واجب این است که قبل از نماز عید زکات فطره پرداخت شود.

وی با اشاره به اینکه کفاره به دو قسم است، افزود: کفاره مردم باید در بخش عمد و غیر عمد پرداخت شود و کفاره غیر عمد روزی 750 کیلوگرم قوت غالب غذایی است که معادل هر 4 روز 3 کیلوگرم است و قیمت آن مطابق با مبلغ زکات تعیین‌شده 6 هزار تومان است.

آیت‌الله شاهچراغی درباره کفاره عمد خاطرنشان کرد: در دین اسلام کفاره عمد سیر کردن 60 فقیر به ازای هرروز است و در این بخش نیز باید هر 4 روز 3 کیلو از قوت قالب غذایی که معادل 6 هزار تومان است و برای 60 نفر در هرروز که به‌عمد روزه‌خواری شده است محاسبه و پرداخت شود.

وی گفت: کفاره باید تبدیل به تغذیه شود و کمیته امداد امام خمینی (ره) بهترین ظرفیت برای توزیع کفاره بین نیازمندان را دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha