سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام تکیه ای

حوزه/ نائب رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، انقلابی ماندن حوزه را لازمه دفاع جدی از انقلاب و ارزش های اسلامی دانست.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا تکیه ای در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطلب فوق، اظهار داشت: حوزه انقلابی امر مبارک و مطالبه مقام معظم رهبری است چرا که اگر انقلابی بودن حوزه تضمین گردد، بقا و استمرار انقلاب نیز به نوعی تضمین می شود.

وی افزود: از این رو حتماً باید حوزه انقلابی باشد تا کشور و جامعه ما انقلابی باقی بماند و در مسیر آرمان های انقلابی به راه خود ادامه دهد و این را هم باید بدانیم که اگر حوزه به عنوان مادر نظام اسلامی انقلابی نباشد و انقلابی نماند، اصل انقلاب و نظام به خطر می اُفتد.

این استاد حوزه همچنین با بیان این که حفظ و تقویت روحیه انقلابی در بدنه حوزه یک ضرورت انکارناپذیر است، گفت: یکی از الزامات این مساله آن است که نهادها و تشکل های حوزوی با رویکرد انقلابی در مسیر وحدت و تعامل بیشتر باشند چه آن که اتحاد تشکل های حوزوی یک ضرورت قرآنی است چرا که تفرق مانع از پیشرفت کارها می شود و چه بسا حتی آبرو و حیثیت ها را نیز به باد دهد.

وی اضافه کرد: بحث وحدت آن قدر مهم است که خداوند بابت آن وعده پیروزی داده است به طوری که حتی اگر کفار هم متحد شوند، پیروز می شوند و از آن سو اگر مومنان متفرق باشند شکست می خورند.

حجت الاسلام و المسلمین تکیه همچنین ضرورت مطالبه گری حوزه انقلابی از دولت و مسئولان را مورد تاکید قرار داد و گفت: ما باید در مسیر اصلاح وضعیت کشور به خصوص در بحث اقتصاد و معیشت و نیز اوضاع فرهنگی از مسئولان مطالبه گری انقلابی داشته باشیم و این خواسته و مطالبه رهبر معظم انقلاب است.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha