شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تبلیغ دین

حوزه/رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد از برپایی ۱۲ پایگاه بوستان معرفت در مناطق مختلف شهرستان با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان خبر داد.

حجت‌الاسلام ناصر هدایتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: 12 پایگاه بوستان معرفت در مناطق مختلف شهرستان با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان برپا می‌شود.

وی افزود: اداره تبلیغات اسلامی با توجه به رسالتی که برای آموزش فرزندان و نونهالان دارد ایام تابستان امسال برنامه‌های اوقات فراغت را با هدف ارتقا سطح فکری و فرهنگی و آشنایی بیشتر آن‌ها با آموزه‌های معرفتی، اعتقادی و دینی برگزار می‌کند.

حجت‌الاسلام هدایتی با اشاره به اینکه 12 پایگاه بوستان معرفت در مناطق مختلف شهرستان بجنورد با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان تشکیل می‌شود، گفت: این کلاس‌ها شامل کلاس‌های مختلف آموزشی، اخلاقی، عقیدتی، فرهنگی هنری و برنامه‌های تفریحی و اردویی داخل استان است.

وی با اشاره به نزدیک شدن به تعطیلات تابستانی اظهار داشت: اوقات فراغت بستر مناسبی برای خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها ایجاد می‌کند و از آن جایی که ذهن انسان در اوقات فراغت به فعالیت موظفی مشغول نیست، انسان می‌تواند فارغ از قالب‌های از پیش طراحی شده پیرامون مسائل مورد علاقه فعالیت داشته باشد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد گذران اوقات فراغت مناسب را تضمین کننده سلامت و بهداشت روانی انسان دانست و تصریح کرد: آیات و روایات متعددی انسان را به استفاده درست از فرصت‌های زندگی سفارش کرده است که اوقات فراغت نیز مناسب‌ترین فرصت‌ها برای توسعه مهارت‌های شناختی و شکوفایی استعدادها است.

وی با بیان اینکه کلاش‌های اوقات فراغت با حضور اساتید و مبلغان برگزار می‌شود، گفت: برنامه‌ ریزی‌های لازم برای اعزام این گروه‌ها تحت عنوان بوستان‌های معرفت در روستاها و مناطق حاشیه‌ای صورت خواهد گرفت، تا با حضور در مناطق محروم و آسیب‌پذیر زمینه رشد و آسیب زدایی فرهنگی را فراهم کنند.

حجت‌الاسلام هدایتی با بیان اینکه برپایی دوره‌های اوقات فراغت با محوریت مناطق آسیب پذیر، حاشیه شهر و مناطق روستایی  و مساجد برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری کلاس‌ها، تبیین احکام، تقويت اعتقادات ديني، پاسخ به سؤالات ديني، معارف دین و مفاهیم قرآن کریم سیره عملی اخلاقی اهل‌بیت(ع) است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha