جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سیدتقی کبیری-نماینده مردم خوی در مجلس

حوزه/ عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: قیمت و کیفیت مناسب محصولات ایرانی باعث می شود که مردم رغبت و گرایش به خرید و مصرف آن ها پیدا کنند.

سید تقی کبیری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: حمایت از کالای ایرانی در سالی که به همین عنوان نام گذاری شده، مستلزم همکاری و تعامل مردم، دولت و تولیدکنندگان داخلی است.

وی افزود: دولت باید زمینه حمایت جدی از تولیدگران را فراهم کند و از آن سو تولیدکنندگان نیز بکوشند که کالاها و محصولات خود را با قیمت و کیفیت مناسب به مردم عرضه کنند.

این نماینده مجلس همچنین گفت: از سوی دیگر می بایست دولت مشوق های لازم برای صادرات تولیدات داخلی را ارایه دهد و با تسهیلات مناسب به تامین نقدینگی واحدهای تولیدی و صنعتی کشور بپردازد.

وی افزود: چه دولت و چه بخش خصوصی باید شرایطی را در تعامل با یکدیگر فراهم کنند که کالای ایرانی چه در داخل و چه در خارج به عنوان یک کالای با کیفیت و دارای برند مقبول شناخته شود نه این که حتی مردم خودمان هم احساس کنند که کالا و محصول ایرانی ، کیفیت و قابلیت چندانی ندارد.

کبیری همچنین بر لزوم توجه جدی به اصل مشتری مداری تاکید کرد و بیان داشت: وقتی بحث رقابت با تولیدات خارجی پیش می آید، مشتری وقتی ببیند که کیفیت کالای ایرانی کمتر و قیمت آن به طور نسبی بالاتر است طبعاً رغبت چندانی برای خرید داخلی پیدا نمی کند و به سمت خرید کالای مشابه خارجی گرایش می یابد.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha