پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آثار هنر خوشنویسی اسلامی درموزه سینسیناتی آمریکا به نمایش گذاشته می شوند

حوزه/ موزه هنری شهر سین سیناتی در ایالت اوهایو نمایشگاه «آثار هنر زیبای خوشنویسی» را که از ۷ سپتامبر تا ۲۷ ژانویه ادامه خواهد داشت، به نمایش می گذارد که در آن ۵۵ اثر هنری منحصر به فرد وجود خواهد داشت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از artfixdaily، نمایشگاهی از «آثار هنری زیبای خوشنویسی: هنر جهان اسلام» در موزه هنری شهر سین سیناتی در ایالت اوهایوی آمریکا از 7 سپتامبر 2018 آغاز شده و قرار است تا 27 ژانویه سال آینده ادامه داشته باشد.

در این نمایشگاه 55 اثر هنر خوشنویسی اسلامی روی کاغذ از جمله ورق های مخصوص خطاطی، نسخ خطی تاریخی، صفحات قرآنی، نسخه های تمرین خوشنویسی و حکم های سیاسی تاریخی از کشورهای مختلفی از جمله ترکیه، ایران، سوریه، هند و اسپانیا به نمایش گذشته خواهند شد. این آثار هنری تا کنون به صورت یک مجموعه در هیچ موزه ای به نمایش گذاشته نشده اند و بسیاری از این آثار برای نخستین باری است که به نمایش عمومی گذاشته می شوند.

آنیزلی کامرون یک هنرمند اهل سین سیناتی، معاون هنری سازمان هنرهای آسیایی، اسلامی و آثار باستانی که از برگزارکنندگان این نمایشگاه می باشد در این باره گفت: این آثار جذاب خوشنویسی اسلامی، مهارت و ساختار باور نکردنی هنر اسلامی را نشان می دهند و به فرهنگ هایی اشاره دارند که در آن ها هنر نگارش مورد احترام بوده است. در این آثار موقعیت هر خط با دقت و در جای درست نگارش شده و تک تک جزئیات در هر صفحه خوشنویسی ترکیبی یکپارچه خلق کرده اند.

 

گفتنی است موزه هنری سین سیناتی از سال 1940 جمع آوری آثار هنری خوشنویسی اسلامی را آغاز کرده است و از آن زمان تاکنون مالک یکی از کاملترین مجموعه های خوشنویسی تاریخی در میانه غرب آمریکا محسوب می شود. به علاوه اخیرا مجموعه ای از خوشنویسی های اسلامی که از سال 1970 جمع آوری می شد به این آثار اضافه شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha