جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان

​حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان گفت: سنت حسنه وقف ریشه های فقر در جامعه اسلامی را می خشکاند و یکی دیگر از ویژگی های وقف ماندگاری آن در جامعه و منفعت بلندمدت آن برای مسلمین است .

حجت الاسلام مصطفی نوروزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان در گفت وگو با خبرنگار «حوزه» در استان کردستان، با اشاره به این که اسلام، دینی اجتماعی، فراگیر و جامع است، اظهار داشت: در دین مبین اسلام دستورات فراوانی وجود دارد که اجرای آنها سبب ترقی زندگی مسلمین می شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از ارکان دین اسلام، موضوع وقف است، گفت: فریضه وقف، جنبه اجتماعی و اقتصادی دارد و اجرای صحیح و خداپسندانه آن در جامعه زمینه های ریشه کنی فقر را مهیا می کند.

این مسئول فرهنگی عنوان کرد: به جای آوردن سنت حسنه وقف در جامعه موجب از بین رفتن بسیاری از ناهنجاری های در جامعه اسلامی می شود، وقف نه تنها باعث تقویت اقتصادی مسلمین می شود، بلکه زمینه ساز اشاعه فرهنگ اسلامی به ویژه فرهنگ بخشش و بزرگ منشی می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان گفت: خوشبختانه برخی از خیرین در این استان با دیدگاه اسلامی که دارند خود را ملزم به ادای فریضه و سنت حسنه وقف می بینند که این مایه دلگرمی برای جامعه می باشد.

حجت الاسلام نوروزی تصریح کرد: سنت حسنه وقف ریشه های فقر در جامعه اسلامی را می خشکاند و یکی دیگر از ویژگی های وقف ماندگاری آن در جامعه و منفعت بلندمدت آن برای مسلمین می باشد، لذا هر کسی در توان خود باید تلاش کند نسبت به اشاعه این سنت حسنه اسلامی تلاش کند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha