جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کالای ایرانی

امام جمعه رزن گفت: مردم با خرید کالای ایرانی از تولیدات داخلی حمایت کنند و تولید کنندگان نیز باید با ساخت کالای با کیفیت مردم را تشویق و جذب کنند، البته در این میان وظیفه اصلی با مسئولان است که مشکلات موجود بر سر راه تولید را بر دارند.

حجت الاسلام سید عبدالعظیم مولازاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان با توجه به مشکلات اقتصادی در داخل کشور گفت: با توجه به وضعیت امروز کشور و لزوم اصلاح اقتصاد و معیشت مردم رهبر معظم انقلاب امسال را به نام حمایت از کالای داخلی نامگذاری کردند.

وی، نامگذاری امسال را به دلیل اهمیت بسیار زیاد موضوع اقتصاد عنوان کرد و گفت: در سال های گذشته نیز مقام معظم رهبری در زمینه های اقتصادی و حمایت از سرمایه ایرانی مباحثی را مطرح کرده بودند، اما نامگذاری امسال و تاکید دوباره ایشان نشانگر آن است که در عمل به فرمایشات گذشته ایشان چندان موفق نبوده ایم.

حجت الاسلام مولازاده، مسئولان کشور را در خط مقدم حمایت از کالای داخلی دانست و گفت: مسئولان باید از کالای ایرانی حمایت کنند و از خرید کالاهای خارجی که نمونه ایرانی آن در بازار موجود است، امتناع کنند و خود را ملزم به خرید کالای ساخت داخل کنند.

وی افزود: باید با ایجاد فضای تولید و اشتغال برای جوانان و با تدبیر صحیح در خصوص سودهای بانکی و تنفس های پرداخت به یاری تولید کنندگان برویم.

امام جمعه رزن به نقش مردم در تحقق شعارسال پرداخت و گفت: مردم با خرید کالای ایرانی از تولیدات داخلی حمایت کنند و تولید کنندگان نیز باید با ساخت کالای با کیفیت مردم را تشویق و جذب کنند، اما در این میان وظیفه اصلی با مسئولان است که مشکلات موجود بر سر راه تولید کنندگان را بر دارند.

وی در ادامه با اشاره به خروج آمریکا ازبرجام گفت: مردم ایران اسلامی همیشه نسبت به فرمان مقام معظم رهبری عنایت داشته اند و از این به بعد نیز استوار تر از قبل از انقلاب اسلامی دفاع خواهند کرد.

حجت الاسلام مولازاده خاطر نشان کرد: امروز وظیفه مسئولان آن است که حرکت آمریکا را به فرصتی برای جوانان این مرز و بوم تبدیل کنند و از ظرفیت های موجود در کشور استفاده بهینه کنند.

وی گفت: یکی دیکر از مشکلات موجود عدم تناسب تولید در مناطق مختلف است، به طوری که در بعضی از مناطق محصولی تولید می شود، اما تقاضایی وجود ندارد.

امام جمعه رزن، به معضل قاچاق کالا نیز اشاره ای کرد و گفت: توقیف کالای قاچاق در ورودی شهر ها چندان کار هنرمندانه ای نیست، باید توجه ویژه خود را معطوف به مرزهایی که قاچاق از آنجت وارد می شود، کنیم.

وی تاکید کرد: اگر این مشکل را به شکل صحیح ریشه یابی نکنیم و مبارزه جدی با آن صورت نگیرد، نتیجه آن ضدیت با حمایت از کالای داخلی و شعار سال خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha