پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ نشست معاونین تهذیب حوزه های علمیه

حوزه/ تاکنون ۱۰ مرکز معارفی برای همسران طلاب در قم و ۸ مرکز در استانها راه اندازی شده است و تاکنون ۳۳ هزار نفر فارغ التحصیل شدند و ۶۵۰ نفر در حال گذراندن دوره ها هستند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام  سید مصطفی‌ رضوی امروز در دومین روز ازهفدهمین هم‌اندیشی و دانش‌افزایی معاونان تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه، به ارائه گزارشی از فعالیت اداره قرآن و حدیث اشاره کرد و گفت: این اداره در زمینه های زیادی فعالیت می کند و از جمله آن طرح جامع حفظ موضوعی آیات و احادیث است.

مدیر قرآن و حدیث معاونت تهذیب حوزه های علمیه افزود: از زمانی که این طرح اجرا شد، استقبال خوبی از سوی طلاب صورت گرفت. دراین طرح 1 هزار و 500 نفر شرکت کردند و 400 نفر از این میان، ممتاز شناخته شدند.

وی افزود: از دیگر فعالیت های این اداره، برگزاری طرح حفظ ترتیبی و  روخوانی قرآن است. در این بخش فعالیت های خوبی صورت گرفته و حتی ترم هایی از این بخش در مدارس علمیه برگزار شده است. این مسئله بدون همکاری معاونان تهذیب به سرانجام نمی رسد.

حجت الاسلام رضوی بابیان اینکه یکی از فعالیت های دیگر این اداره، برگزاری کارگاه و دوره های تربیت مربی حفظ قرآن است، اظهار داشت: این دوره به صورت 6 روز مستمر برگزار می شود و در پایان به شرکت کنندگان مدرک مربیگری حفظ قرآن داده می شود.

آیین نامه تلبس به معاونت تهذیب استانها ابلاغ شده است

حجت‌الاسلام‌ سید حسن حسینی نیز در سخنانی با اشاره به مهمترین فعالیت این اداره اخلاق معاونت تهذیب گفت: یکی ازفعالیت های این اداره در مورد بحث تلبس است. در این مورد فعالیت های خوبی صورت گرفته است. آیین نامه های تعیین شده و یکی آنها این است اگر طلبه ای در استان، درکارگاه و مصاحبه تلبس شرکت کرده، لازم نیست درکارگاه و مصاحبه استان قم شرکت کند، همان شرکت درکارگاه، مجوز برای تلبس می شود.

 مدیر اداره اخلاق و تربیت معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه افزود: دوره های بایسته های اساتیدکارگاه تلبس از جمله طرح هایی در اداره اخلاق است که آیین نامه آن شکل گرفته است.

وی عنوان کرد: یکی از دیگر فعالیتها، موضوع حلقات تربیتی است که ازسال قبل طراحی و تدوین شده است. لازم است مشاورانی را بر اساس محتوای حلقات آموزش و این مشاوران به استانها فرستاده شوند درعین حال که تدریس می کنند، کارگاه مشاوره ای هم برگزارکنند.

33 هزار  نفر از مرکز معارفی حوزه ­فارغ التحصیل شدند

حجت‌الاسلام‌ رضایی اصفهانی نیز در سخنانی به ارائه گزارشی از فعالیتهای اداره مشاوره تهذیب حوزه های علمیه پرداخت و گفت: از جمله فعالیت های این اداره، راه اندازی مرکز مشاوره و برگزاری طرح کوثر یا همان برگزاری دوره های معارفی برای همسران طلاب و روحانیون است. این طرح برکات خوبی داشته است.

مدیر مشاوره معاونت تهذیب حوزه های علمیه افزود: تاکنون 10 مرکز معارفی درقم و 8 مرکز در استانها راه اندزی شد. از زمان راه اندازی این مرکز 33 هزار نفر فارغ التحصیل شدند و 650 نفر در حال حاضر مشغول گذراندن دوره ها هستند.

40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha