سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
مدرسه سردارین

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه التفاتیه قزوین گفت: مراحل احیاء و تکمیل مدرسه تاریخی سردارین رو به پایان بوده و در سال جدید میزبان طلاب خواهد بود.

حجت الاسلام اسدالله مهر آرا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین گفت: مدرسه سردارین یکی از مدارس قدیمی و بی نظیر در سبک معماری است و در گذشته بسیاری از علما و فرهیختگان در این مدرسه تربیت شدند.

مدیر مدرسه علمیه التفاتیه قزوین افزود: شهدای روحانی زمانی حجره های قدیمی این مدرسه محل تحصیل و راز و نیاز آنان بوده و به جبهه های حق علیه باطل اعزام و در آن جا آسمانی شدند. امروز وظیفه اصلی متولیان حوزه علمیه و میراث فرهنگی این است که بتوانند این گونه مدارس قدیمی که زمانی بر اثر بی توجهی تخریب نشده اند را به خوبی احیا کنند.

وی ادامه داد:در سال تحصیلی جدید، طلاب مدرسه علمیه سفیران هدایت به مدرسه التفاتیه نقل مکان کرده و طلاب مدرسه التفانتیه نیز به مدرسه علمیه سردارین منتقل شده و این مدرسه میزبان برخی از طلاب جدید هم خواهند بود.

حجت الاسلام مهر آرا تصریح کرد: مدارس علمیه  استان زمانی براثر زلزله و یا مسائل دیگر تخریب و به فراموشی سپرده شده بودند، ولی خوشبختانه با درایت و تدبیر مرحوم آیت الله باریک بین و پیگیری های نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه قزوین توانستیم این مدارس را به خوبی احیا ودر اختیار طلاب قرار دهیم.

 استاد حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: مدرسه علمیه قدیمی ابراهیمیه نیز یکی از مدارس قزوین است که امیدواریم که این مدرسه نیز که  تخریب شده را به خوبی احیا کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha