جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ همایش نشان محبت برای کمک به عتبات عالیات در بیرجند

حوزه/ بازیگر مشهور سینما و تلویزیون با بیان این که شیعه یعنی مقلد و پیرو واقعی علی بن ابی طالب(ع)، تصریح کرد: حضرت علی(ع) الگوی تمام عالم است و امکان ندارد برای موضوعی به نهج البلاغه مراجعه کنید و پاسخ نگیرید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در بیرجند، امروز در همایش «نشان محبت» که همزمان با سالروز تخریب قبور بقیع با حضور خیرین استان و هنرمند پیشکسوت داریوش ارجمند در سالن اجلاس دانشگاه پیام نور برگزار شد.

در این همایش داریوش ارجمند با اشاره به تاریخ یکتا پرستی مردم این مرز و بوم گفت: یگانه مردمی هستیم، که در این کره زمین، آفریده دست خودمان را نپرستیدیم و در تاریخ 10 هزار ساله این مملکت یک نفر بت پرست نبوده و تاریخ این را شهادت می دهد.

وی ادامه داد: ما مردمانی هستیم، که با اعتقادات دینی، تاریخ‌مان را ساختیم، چه در دوره اسلام و چه قبل از اسلام.

این هنرمند پیشکسوت با اشاره به اینکه من درس تاریخ خوانده ام، خاطر نشان کرد: شایسته ترین مردمی که اسلام را پذیرفتند، مردم ایران بوده و به همین دلیل سهمشان در تمدن اسلام، زبان عرب و سایر مسائل مربوط به دین اسلام از همه ی مردم جهان، بیشتر است و این به آن دلیل است که ما از ابتدای تاریخ، ژن یکتا پرستی داشته ایم و خدا شناس بوده ایم.

بازیگر نقش مالک اشتر نخعی در فیلم امام علی(ع) با بیان اینکه مردم ایران زمین محب اهل بیت(ع) هستند،خاطر نشان کرد: ما متوسلین به اهل بیت(ع) هستیم و در ایران هرگز کسی، نخواهد بود، که خود را جدای از این خاندان عصمت و طهارت بداند و آنچه را که دارد، در راهشان ندهد.

                                  

در جمع خیرین بودن وظیفه ای الهی است

ارجمند در جمع خیرین بودن را یکی از وظایفش عنوان کرد، که خداوند بر شانه اش گذاشته است و با اشاره به اینکه در خیلی از شهرها در جمع خیرینی بهزیستی و بچه های یتیم و بد سرپرست و بی سرپرست حاضر بوده است، خاطر نشان کرد: آمار کمک های این استان و شهر بیرجند حیرت انگیز بود، شهر تشنه ای که در کنار کویر نشسته، اما بنیان های علمی بسیار بزرگی دارد، آدم های بزرگی از این شهر برخاسته اند و برای اولین بار کارهای بزرگی، برای این مملکت از این شهر شروع شده  و اکنون هم که قرار است، کاری اعتقادی صورت گیرد، در صف اول قرار دارند.

 

به استاندار شهر کربلا گفتم: "به دنبال مرگ زیبا هستم"

بازیگر نقش حشمت فردوس در سریال ستایش با اشاره به سفر خود و همسرش به کربلا اظهار کرد: دعوت استاندار کربلا بودم، اما گفتم تنها با همسرم خواهم آمد، چون به وی خیلی بدهکارم و استاندار کربلا قبول کرد.

وی با بیان اینکه نذر همسرش رفتن به کاظمین بود، گفت: در دفتر استاندار کربلا عنوان کردم که قصد رفتن به کاظمین را دارم، که با مخالفت استاندار روبرو شدم.از استاندار کربلا سوال کردم به چه دلیل از بین 70 میلیون ایرانی، من را به کربلا دعوت کردی، گفت: "به این جهت که نقش مالک را در فیلم امام علی(ع) بازی کرده ای، در ادامه گفتم: منظور شما از این سخن یعنی، اینکه خوب زندگی کرده ام، که پاسخ داد بله و گفتم: اگر خوب زندگی کرده ام، طبیعتا به دنبال یک مرگ زیبا نیز هستم.

بازیگر نقش مالک اشتر نخعی در فیلم امام علی(ع) با احساس زیبا بیان کرد: امام حسینی که ما زیر پرچمش سینه می زنیم و دوستش داریم و حاضریم به خاطرش بمیریم، همان امامی است که در صحرای کربلا می فرماید: "هیهات مناالذله".

وی ادامه داد، ما تمام کمک ها و کار های خیر را به دستور دینمان می کنیم، همان دستوراتی که در قرآن آمده است، همان جهادی که در راه خداست، "به اموالهم و انفسهم" و امروز استان خراسان جنوبی خدمت رسانی به کاظمین را نشانه گرفته است.

                            

افراد کج فهم، بارها به خودم گفته اند، که پول جمع می کنید و به بیگانگان می دهید

ارجمند با یاد آوری اهدای گردبند طلای یک خانم به عتبات عالیات گفت: در شهر قبلی که حضور داشتم خانمی آمد و گردنبد طلای خود را هدیه کرد، خواهر یک شهید بود که خطاب به وی گفتم، شما چه خانواده خوشبختی هستید و مصداق همین آیه قرآن "به اموالهم و انفسهم" هستید.قطعا خبری هست، که آمده اید.

وی با اشاره به نگاه ویژه خداوند در مجالس کمک به بازسازی عتبات عالیات ادامه داد: آن جایی که جماعت حضور دارد، دست خداوند حاضر است و بی جهت نیست مردمی که دارا نیز نیستند و شاید خودشان دچار مشکلاتی باشند، اما از مال خودشان انفاق می کنند.

هنرمند سینما و تلویزیون در ادامه صحبت هایش گفت: افراد کج فهمی بارها به خودم گفته اند، که پول جمع می کنید و به بیگانگان می دهید؟! آنان نمی فهمند که کارگر و سلیقه ایرانی در آن طرف مرزها کار می کند و این سودش با امنیت و ارتباطات کشورهای همسایه بر می گردد.

وی ادامه داد: آن افرادی که بیش از نیازشان دارند باید به گونه ای کمک کند و باید بدانند، که تمامی مالشان متعلق به خودشان نیست.

 

تمام زندگی حتی اعضا و جوارح ما امانت است

ارجمند تمام زندگی را امانت خداوند دانست و افزود: طبق اعتقادات ما همه ی این جهان و همه آنچه داریم، امانت است حتی این قلب، ریه، چشم و ... امروز ثابت شده، که این ها تنها مال ما نیز نیست و می تواند دیگران نیز در آن شریک شوند و می دانیم در بخش اهدای عضو بسیاری از انسان ها نجات یافتند و به زندگی ادامه می دهند، پس باید دانست که مالی که خداوند نیز به ما داده، امانت است، زیرا ما چیزی با خودمان نمی بریم.

 

دین ما پیشرفته ترین و مدرن ترین دین دنیاست / پول زیاد فساد آور است

بازیگر نقش حشمت فردوس در سریال ستایش با بیان اینکه دین ما پیشرفته ترین و مدرن ترین دین دنیاست، گفت: اگر به دقیق و درست به دین اسلام، عمل کنیم، بحث انفاق بحثی بسیار مهم تلقی می شود، که آنچه را  که اضافه بر هزینه مان داریم، باید بدانیم، که مال خودمان نیست.

وی ادامه داد: همانگونه که خونمان زیاد شود، دچار بسیاری از بیماری ها می شویم، پولمان نیز، اگر از حدی بگذرد، به اعتقاد من فساد می آورد و این در تاریخ به اثبات رسیده است.

 

ستاد بازسازی عتبات عالیات سنک بنای یک اعتقاد پیشگیرانه را می گذارد

این بازیگر سینمای ایران با اشاره به اینکه برای ما دنیای جاویدانی در نظر گرفته شده است، خاطر نشان کرد: قرآن آن دسته از افرادی که مال و ثروت دارند، ولی انفاق نمی کنند را تهدید کرده است و باید داسنت که انفاق ممکن است گاهی اوقات به یک انسان نیازمند باشد و گاهی ممکن است برای دین و اعتقادات صورت بگیرد.

وی ادامه داد: کاری که ستاد بازسازی عتبات عالیات، انجام می دهد، تنها یک کار دینی و معماری نیست، بلکه سنگ بنای یک اعتقاد پیشگیرانه را می گذارد و این سدی است، در مقابل تهاجماتی که به اعتقادات و سرزمین ما صورت می گیرد.

                           

داعشی ها به پول وهابی های سعودی و آمریکایی ها اعتقاد دارند و ما به کرم اربابمان سید الشهدا(ع)

ارجمند با اشاره به ویرانگرهای چندسال گذشته داعشی های حیوان با پول وهابی ها، آمریکایی ها و سعودی ها در منطقه گفت: ما از خودمان چیزی نداریم، آن ها به پول سعودی اعتقاد دارند و ما به کرم اربابمان سید الشهدا(ع) اعتقاد داریم و این اعتقاد همان دژ محکمی است، که ما را تکان نمی دهد و تا وقتی که در قلب و روح و جانمان اینگونه باشد، محافظت خواهیم شد

وی ادامه داد: آنچه در این سال ها بر ما گذشته است و رنج دیده ایم و صدمه خورده ایم ولی باید دانست که سرافراز بیرون آمده ایم.

بازیگر نقش مالک اشتر در سریال امام علی(ع) اظهار کرد: جنگ 8 ساله و ایستادگی شهدا و برادران جانباز ما این مورد را اثبات کرد، که آنچه این دنیا را نگه می دارد، اعتقاد و ایمان است، نه پول.

وی با طرح سوال اینکه چه گونه این همه پول سعودی نمی تواند یمن را از پای درآورد؟ اظهار کرد: اعتقاد مردمان یمن باعث شده، تا در مقابل سعودی ها ایستادگی کنند.

ارجمند با اشاره به ایستادگی رمز پیروزی است، تاکید کرد: دشمنان بدانند که نخواهند توانست این اعتقاد را از بین ببرند  و با تمام حملاتی که به ایران اسلامی شد اما این ملت بزرگ ایران بود، که سرافرازانه از میدان جنگ بیرون آمد و قد علم کرد.

 

ارزشمندترین خون در میدان جنگ و دفاع از اسلام  ریخته می شود

بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون خاطره آزاد سازی خرمشهر را اینگونه بیان کرد: روزی که خرمشهر آزاد شد، در شهر بیرجند در حال فیلم ساختن بودم، که شادی مردم را به نمایش گذاشتم و در تلویزیون نیز پخش شد. آن روز شادمانی و غریبی بود، ما چیزی نداشتیم و از کشوری اسلحه ای نگرفتیم، به گفته حضرت امام(ره)، خون در مقابل شمشیر بود، این خونی که داریم، بهتر است، که در جای خوبی به مصرف برسد و چه جایی بهتر از میدان جنگ و دفاع از اسلام.

بازیگر نقش مالک اشتر در سریال امام علی(ع) با اشاره به سبک زندگی اسلامی تاکید کرد: امیرالمومنین(ع) و حضرت زهرا(س) راهنماهای راه عجیب و پر پیچ و خم زندگی ما، برای رسیدن به آخرت هستند، اگر اهل بیت نباشند، ما راه را گم می کنیم و این یک حقیقت است.

وی ادامه داد: این خوب نیست که کسی به من بگوید، چرا طلاهای زنتان را روکش گنبد می کنید، ما با این اقدام خورشید دیگری را در مقابل خورشید، خداوند متعال قرار می دهیم و می گوییم که شمس الشموس ما نیز علی ابن موسی الرضا(ع) و سید الشهدا(ع) هستند.

ارجمند با بیان این نکته ی مهم که چطور این قدر، راحت افراد از جان و مالشان برای ائمه اطهار(ع) می گذرند، اظهار کرد: زیرا این اقدامات در هیچ جای دنیا، بلکه در هیچ جای دنیای اسلام وجود ندارد و تنها دراعتقادات تشیع یافت می شود.

وی ادامه داد: ما با غربی ها کاری نداریم، زیرا آن ها نمی توانند این مسائل را درک کنند، و آنان حسرت داشتن، یک شخصیت همانند علی ابن ابی طالب در دلشان وجود دارد.

 

نهج البلاغه حل المسائل تمام مشکلات

بازیگر نقش مالک اشتر در سریال امام علی(ع) با اشاره به اینکه اگر مشکلی دارید، به نهج البلاغه علی بن ابی طالب(ع) مراجعه کنید تا جوابش را دریابید، اظهار کرد: قبل از اینکه به دنبال هنر بروم، تاریخ می خواندم و شاگرد مرحوم دکتر شریعتی بوده ام. در جستجوی افراد بزرگ تاریخ بودم ولی آنان برای یک ملت نمی توانستند، الگو باشند، زیرا در خیلی از جاها خبری از آن ها نیست، انیشتین بزرگ ترین ریاضی دان جهان است و همه نیز تکریمش می کنند، اما تک ساحتی است.

 

امام علی(ع) الگوی بشریت است

ارجمند با تاکید بر اینکه امام علی(ع) الگوی بشریت است، افزود: اگر بخواهید پدر، شوهر، فرزند، نظامی، جنگجوی خوبی باشید، به نهج البلاغه مراجعه کنید، تا علی بن ابی طالب(ع) به شما بگوید، چگونه پدری، چگونه شوهری، چگونه فرزندی و چگونه جنگجویی باشید.

وی ادامه داد: اگر بخواهید قاضی خوبی باشید و بدانید که چگونه قضاوت کنید، لازم است، تا به نهج البلاغه مراجعه فرمایید، بنابراین ما به مکان درستی چنگ انداخته ایم که حاضریم، در راه آن ها از جان و مال خود بگذریم.

 

امکان ندارد برای موضوعی به نهج البلاغه مراجعه کنید و پاسخ نگیرید

بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون تاکید کرد: شیعه یعنی مقلد و پیرو علی بن ابی طالب(ع)، بنابراین مردم ایران اسلامی به تبعیت از حضرت دست به انجام کارهای بزرگ می زنند.

وی ادامه اد: حضرت علی(ع) الگوی عالم است و امکان ندارد برای موضوعی به نهج البلاغه مراجعه کنید و پاسخ نگیرید.

 

دریا دل بودن تنها از مردمان کویر بر می آید

ارجمند در بخش پایانی صحبت هایش افزود: مردمان کویر مردمانی سخت کوش و باخدا هستند و بیش از بقیه متوسل به خداوند و ائمه اطهار(ع) می شوند. من در کویر زندگی کرده ام و می دانم که زندگی در این مکان بسیار سخت است

وی با اشاره اینکه زادگاه پدریش بیرجند است، افزود: دریا دل بودن تنها از مردمان کویر بر می آید و چه آبرویی است بیرجندی بودن، برای من که پدرم اهل این شهر بوده است و در همین شهر نیز تحصیل کرده است، با این مردم بزرگ شدن لذت بخش است.

این بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون افزود: خیرینی که به این مکان آمدنند، سنگ تمام گذاشتند و باعث افتخار هستند، البته تمام مردم ایران ارادت خاصی به ائمه اطهار(ع) دارند، اما ارزش این شهر بسیار مهم است.

وی گفت: به عنوان یک هم شهری به مردم بیرجند تصیه می کنم، که اعتقادات خود را حفظ کنند و این وطن را پاس بدارند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha