پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
هشتمین جشنواره فرهنگی سفیر با مشارکت بین المللی آغاز به کار کرد

حوزه/ هشتمین جشنواره فرهنگی سفیر توسط تولیت مسجد کوفه با شعار " مسلم بن عقیل الهام بخش نسل ها در تحقق آرمان ها" و با حضور شخصیت های رسمی دینی و علمی از داخل و خارج عراق شروع به کار کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، هشتمین جشنواره فرهنگی سفیر توسط تولیت مسجد کوفه  با شعار " مسلم بن عقیل الهام بخش نسل ها در تحقق آرمان ها" و با حضور شخصیت های رسمی، دینی و علمی از داخل و خارج عراق شروع به کار کرد.

در کنار این جشنواره، نمایشگاه عکس و خط عربی و جلسات پژوهشی و مطالعاتی در ارتباط با شهر کوفه برگزار می شود.

سید محمد مجید موسوی تولیت مسجد کوفه گفت: روز پنجم شوال به صورت رسمی به روز کوفه نامگذاری شد.

وی افزود: جشنواره سفیر با تولیدات فرهنگی خود وارد هشتمین سال خود شده و 51 کتاب مختلف در زمینه تاریخ مسجد کوفه و تاریخ اهل بیت(علیهم السلام) چاپ کرده و به بررسی اولین پایتخت اسلامی خارج شبه جزیره عربستان که توسط حضرت امیر المؤمنین(ع) انتخاب شد، پرداخته و جامعه آن زمان را از آغاز حکومت مولا امیر المؤمنین(ع) تا عصر حاضر مورد مطالعه قرار داده است.

موسوی اشاره کرد: کشور های شرکت کننده از اندونزی، پاکستان، ایران، کشور های حاشیه خلیج فارس، مغرب، سوریه، مصر و حتی از استرالیا و آمریکا هستند.

از سوی دیگر حجت الاسلام سید علا الموسوی رئیس دیوان وقف شیعه عراق از پژوهشگران و تاریخ نویسان خواست در مورد شهر کوفه و مقاومت آن در برابر ظالمان و ستمگران در طول تاریخ دست به قلم شوند.

موسوی افزود: شهر کوفه مرکز تمدن در تاریخ فرهنگ اسلامی بوده است و تحول جدیدی به وجود آورد و به پایگاه تمدن اسلامی تبدیل شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha