پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر/ دیدار رئیس سازمان صدا و سیما با مراجع و علما

حوزه/ حضرت آيت الله مكارم شيرازي گفتند: اگر رفتارهاي غيرمتعارف آمريكا بيشتر و با تحليل براي مردم بيان شود آن وقت عده اي بلند نمي شوند و نامه نمي نويسند كه برويم با ترامپ مذاكره كنيم.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» حضرت آیت الله مکارم شیرازی در ديدار با رئيس و جمعي از معاونان و مديران ارشد رسانه ملي، اظهار داشتند: رسانه ملي با تلاش فراوان همواره چهره پليد آمريكا را به مردم نشان داده است، اما در اين مقطع بايد بيشتر و با برنامه هاي ويژه تر به اين موضوع متمركز شويد.

این مرجع تقلید به خروج آمريكا از شوراي حقوق بشر سازمان ملل متحد اشاره و تصريح كردند: اين حركت آمريكا نشان مي دهد آنها غير از صهيونيست ها كسي را به عنوان بشر قبول ندارند.

معظم له با انتقاد از نامه نگاري هاي برخي ها براي لزوم مذاكره با ترامپ در شرايط كنوني خطاب به آنها تاكيد كرد: از آنها بايد پرسيد با اين شروطي كه ترامپ گذاشته است مي خواهيد درباره چه با او مذاكره كنيد، آيا مي خواهيد فعاليت موشكي خود را تعطيل كنيد؟ يا اجازه دهيد از همه اماكن نظامي تان بدون قيد و شرط بازديد كنند؟ يا اينكه مي خواهيد اسرائيل را به رسميت بشناسيد.

ایشان با تقدير از تلاش هاي صداوسيما در ترويج مناسك و مراسم هاي مذهبي گفتند: به نظرم مي توانيد از اين ظرفيت خيلي بيشتر و بهتر استفاده كنيد.

حضرت آيت الله مكارم شيرازي همچنين خواستار ادامه توليد سريال هاي ديني و مذهبي شد و افزودند: سريال هاي مذهبي شما همچون امام علي(ع)، امام حسن(ع)، امام رضا(ع)، حضرت يوسف، مختارنامه و... آنچنان تاثيرگذار و جهاني شده است كه هيچگاه كهنه نمي شوند و اميدواريم برغم مضايق مالي كه مي دانم به شدت با آن مواجهيد دوباره ساخت اين سريال ها را از سر بگيريد.

نيازمند ياري مراجع عظام تقليد و طلاب علوم اسلامي هستيم

رئيس رسانه ملي نيز در اين ديدار از اولويت هاي رسانه ملي براي معرفي معارف اسلامي در شبكه هاي راديويي و تلويزيوني خبر داد و گفت: اولويت اصلي رسانه ملي در حال حاضر، معرفي اسلام، احكام، اخلاق و معنويات است و براي تحقق اين امر، برنامه هاي متنوعي در صداوسيما پيش بيني شده است و گروه هاي انديشه ورز در رسانه ملي نيز در حال بررسي راه هاي انتقال مفاهيم اسلامي به مخاطبان داخلي و خارجي هستند.

دكتر علي عسكري با اشاره به حملات دشمنان براي دين زدايي در جامعه خاطرنشان كرد: اولويت اصلي رسانه ملي، حفظ دين است و در اين مسير نيازمند ياري مراجع عظام تقليد و طلاب علوم اسلامي هستيم.

رئيس رسانه ملي با تاكيد بر اهميت آموزش رسانه اي طلبه ها براي پاسخگويي به شبهات ديني خاطرنشان كرد: رسانه ملي آمادگي دارد تا با آموزش طلبه هاي علاقه مند به حوزه رسانه، شخصيت هايي تربيت كند تا در آينده پاسخگوي نيازهاي رسانه اي مخاطبان باشند.

او افزود: شبكه هاي راديويي و تلويزيوني با پوشش مناسك اسلامي، گام بزرگي در مسير گسترش دين در ميان جوامع برداشته اند.

دكتر عسكري در بخش ديگري از سخنانش به توليد سريال هاي مذهبي و الف ويژه در سيما خبر داد و گفت: مراحل پيش توليد سريال هاي «حضرت موسي» و «حضرت سلمان» به پايان رسيده است و به زودي با تامين منابع مالي آنها، ساخت اين سريال هاي تاريخي و ماندگار، آغاز خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha