جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محمد حسین مختاری-رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی

حوزه/ رییس دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: یکی از دغدغه های بسیار جدی و مهم آیت الله شهید بهشتی تقویت وحدت امت اسلامی و پرهیز از تفرقه و دودستگی میان مسلمانان بود.

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین مختاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن گرامیداشت سالروز شهادت مظلومانه آیت الله دکتر بهشتی، ابراز داشت: این شهید والامقام به عنوان یکی از برجسته ترین و موثرترین یاران و شاگردان امام راحل، به مساله وحدت به عنوان یک نیاز بسیار مهم و ضروری نگاه می کرد.

وی افزود: اعتقاد و باور راسخ این شهید مظلوم به مقوله ی وحدت، نه صرفاً به عنوان تاکتیک بلکه در راستای تداوم حیات امت اسلامی حایز اهمیت است و اساساً ایشان در بحث کادرسازی و ایجاد تشکیلات منظم اسلامی تاکید فراوانی بر لزوم ایجاد و توسعه تعامل دوستانه و سازنده با برادران اهل سنت داشت.

این استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر این که تمسک به وحدت لازمه توفیق و سعادت امت اسلامی در هر دوره ای است، گفت: یکی از مسایل بسیار مورد اهتمام شهید بهشتی تلاش در زمینه احیای فرهنگ گفتگو و ارتقای همگرایی جهان اسلام در سایه تقویت وحدت و همدلی و برادری بود که در این راستا در زمان حیات خویش گام های جدی هم برداشت.

وی اضافه کرد: کوشش فراوان و بی وقفه ایشان در مرکز اسلامی هامبورگ به عنوان امام جماعت در مدت پنج سال، نشان دهنده عمق باور و اعتقاد آیت الله بهشتی به مساله وحدت امت اسلامی است، چه آن که در همان ایام و پس از آن نیز حضور تبلیغی ایشان در عرصه های بین المللی با رویکرد تقریب را شاهد هستیم.

رییس دانشگاه مذاهب اسلامی همچنین با تاکید بر این که شهید بهشتی، اسلام شناسی قوی و احیاگر هویت اسلامی در دوران معاصر بود، بیان داشت: پرهیز از تفرقه و تأکید بر اشتراکات اسلامی، نسخه ای بود که این شهید مظلوم به منظور تقویت و توسعه برادری و وحدت اسلامی مدنظر داشت و در آثار و گفتارهایش خویش نیز بارها بر آن تاکید می کرد.

۳۱۳/۸

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha