شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

حوزه/ به همت مركز گفت‌وگوی اديان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و كليسای ارمنی حوزه سيليسی، هشتمين دور گفت‌وگوی دینی اسلام و مسیحیت ارمنی حوزه سيليسی امروز در لبنان آغاز می شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، هشتمين دور گفت‌وگوی دینی اسلام و مسیحیت ارمنی حوزه سيليسی، 6 تا 8 تیرماه سال جاری با موضوع «اديان و محيط زيست» به همت مركز گفت‌وگوی اديان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و كليسای ارمنی حوزه سيليسی در آنطلياس لبنان برگزار می‌شود.

این دور از گفت‌وگوی دینی بعد از ظهر چهارشنبه 6 تیرماه با حضور و سخنرانی ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و جاثليق آرام اول، رهبر ارامنه حوزه سيليسی، افتتاح خواهد شد.

نخستين نشست علمی این دور از گفت‌وگوها با موضوع «محيط زيست و ارزش‌های مشترك اخلاقی در اديان الهی» صبح پنجشنبه 7 تیرماه با سخنرانی آرتيوت ضهرابيان، و شهين اعوانی، معاون پژوهشی و تحصيلات تكميلی مؤسسه علمی حكمت و فلسفه ايران به نمايندگي از انديشمندان ايراني برگزار می‌شود.

«تعامل رهبران اديان با محيط زيست: دو الگوی شاخص حضرت محمد (ص) و حضرت عيسی مسيح (ع)» عنوان دومین نشست علمی هشتمين دور گفت‌وگوی دینی اسلام و مسیحیت ارمنی حوزه سيليسی است كه در آن  در این دور از گفت‌وگوی دینی حجت‌الاسلام والمسلمين احمد مبلغی، عضو شورای خبرگان رهبری و اسقف اعظم سيبوه سركيسيان، خليفه ارامنه تهران حضور و به ایراد سخنرانی می‌پردازند.

سومين نشست علمی هشتمين دور گفت‌وگوی دینی اسلام و مسیحیت ارمنی حوزه سيليسی هم با موضوع «تأثير محيط زيست سالم در زندگی فردی و اجتماعی از ديدگاه اسلام و مسيحيت» و با ارایه مقالات علمی توسط برج حاجيان، مديركل وزارت محيط زيست لبنان، حجت‌الاسلام حجت گنابادي‌نژاد، مديركل سازمان فرهنگي آستان قدس رضوی، مرتضی صانعی، عضو هيأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشي امام خمينی (ره) برگزار خواهد شد.

سلسله نشست‌هاي علمی این دور از گفت‌وگوهای دینی ايران و لبنان با برپايي نشست موضوع «انسان و طبيعت در آموزه‌های اديان اسلام و مسيحيت» به پایان می‌رسد. در نشست چهارم سيد حسن اسلامی، استاد دانشگاه و عضو هيأت علمی دانشگاه اديان و مذاهب قم، كارن خانلری، نماينده ارامنه تهران و شمال ايران در مجلس شوراي اسلامی و مقام روحانی هرانت طهانيان، مسئول اتحاد كليسايی در مقر كاتوليكوسی سيليسی لبنان، مقالات خود را ارایه می‌دهند.

اين خبر مي‌افزايد: آیین اختتاميه هشتمين دور گفت‌وگوی دینی اسلام و مسیحیت ارمنی حوزه سيليسی روز جمعه (8 تیرماه) با حضور ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت‌الاسلام محمدمهدی تسخيری، ریيس مركز گفت‌وگوی اديان و فرهنگ‌های این سازمان و جاثليق آرام كشيشيان، رهبر ارامنه حوزه سيليسی همراه با جلسه گفت‌وگوی اسلام و مسيحيت برگزار خواهد شد.

گفتني است؛ مركز گفت‌وگوی اديان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تاکنون اقدام به برگزاری هفت نشست دینی با كليسای حواریون ارمنی حوزه سیلیسی کرده که هفتمين دور این گفت‌وگوها طی روزهای 23 و 24 آذرماه سال 1395با عنوان «نقش عقلانيت و اخلاق دينی در جلوگيری از خشونت و افرا‌ط‌گرايی» در تهران برگزار شد.

انتهاي پيام/ش  

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha