جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ارزانی

حوزه/ مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به وضعیت بودجه کانون های مساجد، گفت: در ابتدا حدود ۲۰ کانون وجود داشت و بودجه کفاف نیاز کانون ها را می داد، اما امروز ۲۴ هزار کانون در کشور فعالیت می کنند که بودجه دریافتی کفاف این تعداد را نخواهد داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی، شامگاه چهارشنبه در آیین افتتاحیه طرح تابستانه اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان که در هنرستان هنر های زیبای اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: مسئولان کانون ها بیشتر در همایش ها در خواست های مالی دارند، در صورتی که باید صریح گفت بودجه ستاد عالی در تهران جوابگوی همه کانون ها نیست .

وی با بیان اینکه این به دلیل یک خطای استراتژیکی است که ما در ابتدای تشکیل کانون های فرهنگی و هنری در انجام دادیم، افزود: در ابتدا حدود ۲۰ کانون وجود داشت و بودجه کفاف نیاز کانون ها را می داد، اما امروز ۲۴ هزار کانون در کشور فعالیت می کنند که بودجه دریافتی کفاف این تعداد را نخواهد داد.

دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: گستره نفوذ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تا شهرستان هاست، اما در عمق کانون ها و ۲۴ هزار مسجد حضور دارد و این یک ظرفیت بی نظیر است.

حجت الاسلام ارزانی در خصوص چگونگی تشکیل ستاد کانون های مساجد، تصریح کرد: وزارت ارشاد موظف شد که سازمان هایی مثل بسیج، وزارت آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، حوزه علمیه، اوقاف، سازمان تبلیغات و شهرداری ها را جمع کند و ستادی تشکیل دهد و هر کدام از این ارگانها مشخص کنند که چه میزان می توانند به مساجد کمک کنند، ولی ما از ابتدا به جای اینکه به ظرفیت بالای این ارگانها توجه داشته باشیم، فقط به میزان اندکی که اداره فرهنگ و ارشاداسلامی نظر داشت توجه کردیم.    

وی در خصوص تشکیل اساسنامه ستاد عالی که بعد از ۲۶ سال در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شد، ابراز کرد: ظرفیت جمهوری اسلامی بسیار زیاد است و امسال به یاری خدا تمام کانون ها ثبت می شوند و می توانید هر کدام در دل مسجد و حاشیه محل فعالیت رسمی کنند و همچنین می توانند در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی موثر باشند و از بودجه های تعیین شده در این عرصه استفاده کنند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: کانون ها فرصت دارند که از دهم تیرماه تا 31 مرداد  همه اعضای کانون خود را ثبت کنند و به کانون ها بر اساس اعضای ثبت نامی از این به بعد سرانه تعلق می گیرد.

وی ادامه داد: مردم حاضرند به ازای کار فاخر فرهنگی برای فرزندانشان پول پرداخت کنند، پس اعضای کانون به فکر ایجاد کارهای فاخر آموزشی و فرهنگی باشند.

حجت الاسلام ارزانی عنوان کرد: اگر بخواهیم در مقابل فتنه های دشمنان بایستیم و همچنین برای استمرار و تثبیت نظام، تنها راه تقویت مسجد است

وی در پایان از ایجاد بستر عقد اخوت بین مساجد جهان با مساجد فعال داخل کشور خبرداد  که هم بستر گردشگری وهم تبادل فعالیت های فرهنگی صورت می گیرد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha