پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جلسه مسئولان حوزه استان ایلام با معاون پشتیبانی و منابع انسانی حوزه های علمیه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی با اشاره به این که حوزه علمیه ایلام در بودجه های استانی جایی ندارد، بر لزوم ایجاد منابع پایدار برای اداره حوزه های علمیه و مدارس شهرستان ها تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ایلام، حجت الاسلام والمسلمین وعد مرادبیگی در نشست معاون منابع انسانی و پشتیبانی حوزه علمیه با مسئولان حوزه علمیه استان ایلام، گفت: حوزه علمیه استان ایلام از سال ۸۲ فعالیت تحولی خود را شروع کرده و به عنوان یک حوزه انقلابی در مسیر ولایت ایفای نقش می کند.

مدیر حوزه علمیه ایلام با اشاره به مجاهدت های علمای استان در دوران دفاع مقدس، افزود: در زمان آغاز جنگ تحمیلی، آیت الله حیدری لباس رزم پوشید و اولین نفری بود که عملیات چریکی را شروع کرد تا ایلام سقوط نکند و به دست دشمن نیفتد و از ۵۰ طلبه آن زمان، ۱۲ طلبه شهید شدند و قریب به ۳۰ درصد آنها نیز جانبازان گمنام هستند.

وی در ادامه با اشاره به این که در بخش فعالیت های فرهنگی، حدود ۷۰ درصد برنامه های فرهنگی صدا و سیما ایلام از اساتید و روحانیون حوزه علمیه استان استفاده می‌شود، اظهار کرد: اساتید دانشگاه و جوانان استان استقبال بسیار خوبی از برنامه های دهه اول محرم حوزه علمیه استان دارند.

مدیر حوزه علمیه ایلام یادآور شد: حوزه علمیه سعی کرده پیوند خود را با مردم مستحکم تر و به مشکلات آنان رسیدگی کند و در رابطه با مواضع مختلف شتاب زده عمل نمی‌کند.

وی به مضوع اربعین و میزبانی حوزه ایلام از زائران اشاره کرد و خواستار حمایت های لازم از حوزه استان شد و گفت: ساخت زائر سرا در مهران از ضرورت هاست و حوزه استان زمین مورد نیاز را فراهم کرده، و یکی از بیوت بزرگان نیز قول ساخت آن را داده، ولی هنوز این مهم محقق نشده است.

حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی با اشاره به این که حوزه علمیه ایلام در بودجه های استانی جایی ندارد، افزود: حوزه استان طلاب اهل قلم و با استعداد زیادی در عرصه پژوهشی دارد، لذا تجهیز کتابخانه های مدارس از امور ضروری است.

مدیر حوزه علمیه ایلام در پایان بر لزوم ایجاد منابع پایدار برای اداره حوزه های علمیه و مدارس شهرستان ها تاکید کرد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha