پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
شهید بهشتی

​حوزه/ امام جمعه سنندج شهید گفت: آیت الله دکتر بهشتی، انقلابی، مومن، معتقد و با علم و درایت بود و نام این بزرگمرد هرگز از تاریخ ایران حذف نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، ماموستا عبدالرحمن خدایی صبح امروز در جمع طلاب اهل سنت سنندج با اشاره به سالروز فاجعه هفتم تیرماه اظهار داشت: شهید آیت الله دکتر بهشتی، انقلابی، مومن، معتقد و با علم و درایت بود و نام این بزرگمرد هرگز از تاریخ ایران حذف نخواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ترور شهید بهشتی و اعضای حزب جمهوری اسلامی از سوی منافقان نشانه ترس این گروهک منحله از عاقبتشان بود، گفت: مقبولیت شهید بهشتی، کارها و فعالیتهای این شهید بزرگوار در اوایل انقلاب باعث کدورت دشمنان به ویژه منافقان کوردل شد و سرانجام در هفتم تیرماه سال 60 در یک عملیات تروریستی ایشان و تعداد زیادی از اعضای حزب جمهوری اسلامی به شهادت رسیدند.

ماموستا خدایی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن ایام تابستان و ضرروت برنامه ریزی برای جوانان و نوجوانان در این ایام، اظهار داشت: ایام تابستان و تعطیلی مراکز آموزشی آغاز شده است، لذا متولیان فرهنگی باید برای پر کردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان چاره اندیشی کنند.

وی با تشکر از خدمات حجت الاسلام مختار کرمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان در برپایی پایگاه های اوقات فراغت در سطح استان، گفت: باید در این ایام برای نسل جوان و نوجوان سرگرمی های سالم و اسلامی ایجاد کرد تا از گزند تهاجم فرهنگی و شبکه های ماهواره ای در امان باشند.

امام جمعه سنندج گفت: فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای نشان داده اند که در ایام تابستان فعالیت های مخرب خود را برای انحراف جوانان و نوجوانان چندین برابر می کنند، لذا نباید در مقابل این همه هجمه فرهنگی وضعیت منفعل داشته باشیم.

این عالم اهل سنت با تاکید بر اینکه اسلام دینی غنی و جامع است، اظهار داشت: دین مبین اسلام برای تمام شئونات زندگی مسلمانان در هر زمان و مکانی برنامه دارد، لذا باید از پتانسیل های دینی برای هدایت و بیمه جوانان و نوجوانان در مقابل دشمنان استفاده کرد.

ماموستا خدایی در پایان سخنان خود عنوان کرد: طلاب و روحانیون در این ایام فعالیت های تبلیغی و دینی خود را افزایش دهند و بیشتر از گذشته در جامعه و در بین مردم حضور داشته باشند و جوابگوی شبهات و سئوالات دینی و شرعی آنان باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha