پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
عبادی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه متاسفانه برخی از آزادی هایی حرف می زنند، که دیگر آزادی ها را به پایش قربانی می کنند، گفت: واژه آزادی در عرف استعماری عینا مثل طعمه ای کاذب است که دیگران را شکار می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، امروز در مراسم سالروز شهادت شهدای هفتم تیر در حوزه علمیه تخصصی امیرالمومنین(ع) اظهار کرد: امروز با پیشرفت سلاح ها و مدرن شدن آنان، نوع دفاع تغییر کرده و باید دانست که بالاترین سلاحی که پیروزی و شکست را رقم می زند، سلاح های فیزیکی نیست بلکه واژه ها و اراده ها هستند.

وی با اشاره به اینکه امروز سلاح اتمی کاربردی ندارد، ادامه داد: در70 سال گذشته، آمریکا، ژاپن را بمباران کرد، دست ها بالا رفت و تسلیم شدند، اما اکنون این گونه نیست.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان جنوبی با بیان اینکه اراده ها کوه را ذوب می کنند، افزود: نیروهای اشغالگر قدس، این دزدان 70 ساله، انواع سلاح های اتمی دارند، اما از ترس به دور خود دیوار می کشند، پس این سلاح ها نمی تواند پیروزی را رقم بزند، گذشته از اینکه می دانند اکنون 70 سال قبل نیست و امروز اگر یک دیوانه اقدام به چنین کاری کند، ده ها دیوانه دیگر کره زمین را به یک کره آتشین تبدیل می کنند.

امروز واژه ها و کلمات مهمترین سلاح روز هستند

وی با بیان این که امروز واژه ها و کلمات مهمترین سلاح روز هستند، بصیرت را ابزار شناخت واژه ها دانست و افزود: باید ما به زمان خود آشنا باشیم و زمان را بشناسیم، دشمن و سلاحی که  علیه ما به کار می رود را بشناسیم و خودمان را مجهز کنیم.

کتاب واژگان جنک را باید تنظیم کرد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه باید کتاب واژگان جنگ را تنظیم کرد، گفت: خیلی شایسته است، برای اینکه جامعه ما بصیرت لازم پیدا کند، یک فرهنگ لغت تدوین شود، تا انواع واژه ها را در برگیرد، همان واژه هایی که امروز در هرجایی یک معنی می دهند.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان جنوبی ادامه داد: ایجاد چنین فرهنگی با معانی مختلف واژه ها برای جامعه ضرورت دارد، زیرا در حال گول خوردن از طریق الفاظ و واژه ها هستند.

معنی واژه آزادی چیست؟

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه بازی با واژه ها باعث گول خوردن افراد می شود، افزود: امروز باید دانست که وقتی کلمه آزادی مطرح می شود، مراد از آن چیست؟ و پیش از اینکه مخاطب بفهمد برای فرد مورد سخن کف می زند، انتهای آن یعنی شکست و ویرانی.

وی ادامه داد: آزادی معانی مختلفی در لغت ادبی، یک معنی در لغت دینی، یک معنی در لغت سیاسی یا عرفی و یا استعماری دارد.

 بازی با کلمه آزادی رمز گول زدن است

حجت الاسلام و المسلمین عبادی باید آزادی را منطقی تفسیر کرد، افزود: آزادی به معنی عقلی و دینی بهترین معنی را دارد، که انسان یک موجود انتخاب گرایانه است، اگر معانی واژه ها را ندانیم محکوم به شکست خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه برخی از آزادی هایی حرف می زنند، که دیگر آزادی ها را به پایش قربانی می کنند، افزود: واژه آزادی در عرف استعماری عینا مثل طعمه ای کاذب است که دیگران را شکار می کند.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان جنوبی افزود: مهد آزادی را در جهان را اینگونه معرفی می کنند، که اگر به پیغمبران اهانت شود می شود، آزادی؛ حال در همین فرانسه اگر یک محقق و نویسنده در تحقیقاتش هلوکاست را زیر سوال ببرد و قابل تردید بداند، این عمل را جرم می دانند و فرد را به زندان می اندازند.

طعم آزادی را تغییر داده اند

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه طعم آزادی را تغییر می دهند، افزود: منافقین 17 هزار از بهترین های جامعه را ترور کرده اندو باید محاکمه شوند، اما چون فرانسه مهد آزادی است، این منافقین آزاد هستند.

وی با تاکید بر اینکه واژگان زمینه ساز قدرت یا شکست هستند، ادامه داد: بمب اتم نمی تواند جامعه را شکست دهد، بلکه این واژه ها هستند که زمینه ساز شکست یک جامعه هستند.

تصمیم گیری در لحظات حساس شکست یا پیروزی را می سازد

امام جمعه بیرجند تصمیم گیری در لحظات حساس شکست یا پیروزی را می سازد، افزود: اگر جماعتی، خود را هوشیار بداند، همین که مردد شود و نتواند در برابر بعضی واژه تصمیم بگیرد، همان لحظه شکست خورده است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با تاکید بر اینکه محققان باید در صدد تألیف کتابی به عنوان فرهنگ لغت جدید، بازی با واژگان باشند افزود: امروز باید این نیاز جامعه را برطرف کرد تا بصیرت مردم افزایش یابد، و این یک مقدمه ای است که اگر عملی شود تأثیر گذار خواهد بود.

امام جمعه بیرجند خاطر نشان کرد: این انقلاب بر اساس ارزش های الهی و انسانی بنا شده است تا این حیوان های درنده را آدم کند. اما به دلیلی که ما به وظیفه ی خود عمل نکردیم نتیجه آن، می شود که دیگران با ما بازی می کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه یقین بدانید این مشکلات را خودمان برسر خودمان به وجود می آوریم، افزود: اگر ما به آنچه در متن انقلاب است و امام راحل و رهبر انقلاب گفتند، عمل می کردیم، نه کسی جرأت داشت، به ما تهاجم کند و نه جرأت می کرد و نه این مشکلات برای ما به وجود می آمد.

وی ادامه داد: امروز به بن‌بست غرب و شرق رسیده ایم، بن بستی که جایی برای مستکبرین در جهان باقی نمی ماند، امروز باید دانست که آنچه رنج می بریم به خاطر خودمان است، چه از اینکه بصیرت لازم نیست و چه اینکه اگر بصیرت هم باشد، هوای نفس نمی گذارد.

انتهای خبر//

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha