سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
ملیحه عرب خزائلی -جامعه‌الزهرا(س)

حوزه/ مدیر کل امور طلاب و خانواده با بیان اینکه سلامت زن، سلامت خانواده است، فعالیت‌ها و خدمات جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها در حوزه بهداشت و سلامت را که به بانوان طلبه ارائه می‌شود، تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، ملیحه عرب خزائلی با اشاره به ارائه خدمات بهداشت- سلامت و درمان ویژه طلاب جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها، عنوان کرد: برنامه‌ها و خدمات بخش بهداشت و سلامت و درمان با هدف ارتقای دانش سلامت ارائه می‌شود و در این راستا از همکاری و مشارکت مراکز بهداشتی درمانی استان، هلال احمر و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه نیز استفاده می‌شود.

سلامت زن، سلامت خانواده است

مدیر کل امور طلاب و خانواده با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی که فرمودند: «مسئله خانواده به‌ خصوص سلامت، امنیت و آرامش زن در خانواده، مسئله اصلی است که باید به آن پرداخت» و همچنین ابلاغ سیاست‌های کلی سلامت از سوی ایشان،گفت: سلامت زن و خانواده از اسناد بالادستی و اهداف برنامه‌ای ماست و فعالیت‌های بهداشت و سلامت در قالب آموزش، پیشگیری و درمان ارائه می‌شود.

عرب خزائلی افزود: با توجه به نیازسنجی انجام شده و مطالباتی که طلاب در حوزه بهداشت و سلامت دارند، برنامه‌های آموزشی وسیعی در نظر گرفته شده و در حوزه پیشگیری، مباحث مشاوره‌ای و نشست‌های برنامه‌ای و مناسبتی در دستور کار قرار گرفته است.

طرح پایگاه سلامت

عرب خزائلی با بیان اینکه بهداری جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها در دو شیفت صبح و عصر خدماتی ارائه می‌دهد، به اجرای طرح پایگاه سلامت اشاره کرد و اظهار داشت: طرح پایگاه سلامت یکی از طرح‌های موفق بود که امسال همزمان با هفته سلامت با همکاری مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و مرکز بهداشت استان قم، سازمان هلال احمر و درمانگاه قرآن و عترت در بهداری جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها اجرا شد.

مدیر کل امور طلاب و خانواده افزود: در این طرح که به مدت ۹ روز برگزار شد، خدماتی از جمله تست قند خون، فشارخون، خدمات مامایی، دندانپزشکی (معاینه دهان و دندان) و مشاور تغذیه به صورت رایگان به بانوان طلبه ارائه شد.

مدیر کل امور طلاب و خانواده ادامه داد: در مناسبت‌های مختلف از جمله هفته سلامت، روز سلامت قلب و غیره برنامه‌های مناسبتی برگزار می‌شود که طلاب می‌توانند از خدمات بهداشت و سلامت بهره‌مند شوند.

عرب خزائلی بیان کرد: از جمله اهداف این طرح‌ها؛ پایش اولیه سلامت، آموزش و مشاوره درمانی و نیازسنجی ارائه خدمات بهداشتی و درمانی است که در این طرح احصا می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح پایگاه سلامت با استقبال مناسب طلاب مواجه شد، ادامه داد: بیش از ۷۰۰ نفر از بانوان طلبه از خدمات این طرح بهره‌مند شدند و همچنین بیش از ۲۰۰ نفر تحت معاینه دندانپزشکی قرار گرفتند که شناسنامه دهان و دندان برای آنان ایجاد و به مراکز طرف قرارداد معرفی می‌شوند.

مدیر کل امور طلاب و خانواده تصریح کرد: چنین طرح‌های حمایتی که با همکاری مراکز بهداشتی درمانی اجرا می‌شود، عمدتا برای مجموعه بدون هزینه است، زیرا همکاری‌ها چندجانبه است و با حمایت مرکز خدمات حوزه‌های علمیه انجام می‌شود.

برگزاری نخستین برنامه مشاوره طب اسلامی- سنتی ویژه طلاب مدرسه علمیه کوثر/طرح بارداری معنوی؛ طرحی موفق در جامعه‌الزهرا(س)

عرب خزائلی در ادامه به اجرای طرح‌هایی از جمله طرح مبلغ بهداشت و سلامت اشاره کرد که در آینده با همکاری دانشکده طب و دین زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی قم اجرا خواهد شد.

وی همچنین طرح بارداری معنوی را از دیگر طرح‌های موفق این اداره برشمرد که به صورت چندجانبه با حضور کارشناسان متخصص و کارشناسان دینی برگزار شد.

مدیرکل امور طلاب و خانواده جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها به تأکید رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) بر لزوم توجه به طب اسلامی- سنتی اشاره کرد و افزود: چندی پیش اولین برنامه مشاوره طب اسلامی ویژه طلاب مدرسه علمیه کوثر (استعدادهای برتر) برگزار و آموزش‌هایی در بحث مزاج‌شناسی و سبک زندگی به طلاب ارائه شد.

عرب خزائلی در پایان با بیان اینکه ما در حال رایزنی هستیم تا پایگاه سلامت به صورت مداوم برگزار شود، عنوان کرد: در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ در نظر داریم برنامه‌های مختلفی در حوزه آموزش و پیشگیری برای طلاب برگزار شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha