سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
خاتمی

حوزه/ آیت‌الله خاتمی در مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیر در مشهد با بیان اینکه سران فتنه ۸۸ پشت عکس امام(ره) موضع گرفتند و به جنگ ولایت‌فقیه آمدند، گفت: فتنه‌سازان و فتنه‌گران در طول تاریخ از «مقدسات» و «مردم» استفاده ابزاری می‌کنند، همچنین از «دروغ و تهمت» و «نفوذی» ها نیز علیه نظام اسلامی بهره می برند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آیت الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله بهشتی و شهدای هفتیم تیرماه، در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر امام رضا(ع) با بیان اینکه در جامعه همواره یکی از سه نوع حاکمیت حق، حاکمیت باطل و حاکمیت فتنه حاکم است، اظهار کرد: در حاکمیت حق وظیفه ماست که حق را یاری و در رسیدن به قله‌ها همراه باشیم چرا که اگر همراهی مردم نباشد حتی امیرمؤمنان علی(ع) هم نمی تواند کاری از پیش ببرد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور تصریح کرد: فرصت طلایی که امروز در عرصه حاکمیت در تاریخ ایران پیدا شده بی‌نظیر است. در حاکمیت حق ایران، قانون اساسی برمبنای دین و مکتب اهل‌بیت(ع) شکل گرفته است، لذا باید کمک کنیم این نظام به آرمان‌های بلندش برسد.

نقاط مشترک حاکمیت فتنه در طول تاریخ

عضو هیئت رئیسهٔ مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: در فضای حاکمیت باطل اولین وظیفه ما این است که تلاش کنیم حاکمیت باطل بلرزد و لغو شود. امربه معروف و نهی از منکر، به رنگ فضای باطل درنیامدن و همرنگ جماعت نشدن از دیگر وظایف ما در چنین فضایی است.

وی با بیان اینکه سومین فضا، حاکمیت فتنه است، عنوان کرد: حاکمیت فتنه فضای غبارآلودی است که حق و باطل در هم آمیخته‌اند و حق به صورت شفاف خود را نشان نمی‌دهد، زندگی در این فضا بسیار سخت است بنابراین باید مراقب بود در چنین فضاهایی غبارآلوده نشد و تنها راهش اینست حجت شرعی چراغ راه آدم باشد که انسان را از خطر می‌رهاند؛ به این دلیل است که اهل بیت(ع) کشتی نجات معرفی شده‌اند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه چهار نقطه مشترک در فضای فتنه از زمان پیامبر(ص) تا به امروز وجود دارد، عنوان کرد: فتنه‌سازان و فتنه‌گران از «مقدسات» و از «مردم» استفاده ابزاری می‌کنند؛ در فتنه 88 سران فتنه گران پشت عکس امام خمینی(ره) موضع گرفتند و به جنگ ولایت‌فقیه آمدند، در واقع از عکس و نام مقدس امام راحل استفاده ابزاری کردند، طلایی‌ترین فرصت ها، در فتنه 88 سوزانده و از مردم استفاده ابزاری شد.

امام جمعه موقت تهران افزود: در طول تاریخ حکام جور خود را نماد مردم می‌دیدند؛ ابن‌زیاد به مسلم‌بن‌عقیل گفت تو به کوفه آمده ای و ایجاد تفرقه نموده ای، ابن زیاد خودش را نماد مردم می‌دید، مسلم بین مردم ایجاد تفرقه نکرده بود، بلکه کسی که ایجاد تفرقه کرده بود خود ابن‌زیاد است که خود را نماد مردم می‌دید.

فضای مجازی بیگانه با نشر دروغ، در پی گم کردن حق است

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور ادامه داد: سومین ابزار فتنه و درهم آمیخته‌شدن حق و باطل در طول تاریخ از آغاز اسلام تاکنون استفاده از «دروغ، تهمت، افتراء، تخریب شخصیت ارزشی‌ها» است، کسانی که داوطلبانه وظیفه خود را به اسلام نشان می‌دهند، مورد تخریب قرار می گیرند، دشمنان اگر نتوانند با تخریب شخصیت کار را تمام کنند دست به ترور شخص می‌زنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش مطرح کرد: دشمنان در فضای مجازی با نشر دروغ علیه اصل نظام، خدمتگزاران و شخص ولایت، «حق» را در لابه‌لای محتوای دروغین گم می‌کنند تا افراد ساده لوح را فریب دهند. دشمن با دروغ شایعه‌سازی می‌کند، از این رو باید تحقیق کنید اگر صادقانه می‌گویند آن گاه به قضاوت بنشینید.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه چهارمین ابزار فتنه در طول تاریخ «نفوذی»ها هستند، تأکید کرد: در فضای غبارآلود فتنه، ولایت چراغ راه و حجت‌شرعی است؛ بصیرت و هوشیاری دیگر لوازم مصون ماندن در این فضا است تا تحت تاثیر آن قرار نگیریم.

گفتنی است، مراسم گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله بهشتی و شهدای هفتیم تیرماه با حضور جمعی از فضلا، مسؤإولان لشکری و کشوری، ایت الله علم‌الهی و حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

313/28

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha