جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عبادی

حوزه/نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: متاسفانه امروز مدیریت جهان به دست دیوانه هایی که فقط با خون مردم کار می کنند افتاده که نه فرهنگ و نه عقل و نه دین دارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی امروز در دیدار با اعضای اتاق اصناف استان و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌ جنوبی، اظهار داشت: مسئولیت شما مسئولیت پراهمیتی ازنظر شرایط ویژه جهانی و زمانی بسیار مهم است.

وی افزود: اگر ما در همه امور به مکتب غنی اسلامی برگردیم و از دایره سخن خارج شویم و جنبه عملی پیدا کنیم هیچ مشکلی نداریم.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه انسان گرچه در جهت روحی متعلق به عالم دیگری است اما به هرحال در این جهان باید آزمایش شود و بدانید که مسئولیت ها میدان آزمایش مردان است.

حجت الاسلام والمسلمین  عبادی مسائل اقتصادی را نیازهای اولیه انسان دانست و بیان داشت: کودک وقتی از مادر متولد می شود اولین چیزی که باید داشته باشد شیر برای خوراک است، اگرچه بعدها به سطح فکری و اندیشه می رسد و آنها هم هدف است، اما نیاز اولیه این است.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد خون بدن و جامعه است، گفت: اگر چنانچه جامعه دچار کمبود شود از پا در می آید، در فقه داریم هم برای مسائل فردی و هم اجتماعی بر هر انسان مسلمان در جهت تامین نیازهای ضروری کسب و کار واجب است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی یادآور شد: عینا همچین چیزی در فقه برای جامعه است که جامعه به آن چیزی که از هر نوعش نیاز دارد، واجب است تامین کند.

حجت الاسلام  والمسلمین عبادی افزود: اگر عبادت 70 نوع است کسب روزی حلال از بهترین عبادات است.

وی تبیین کرد: در مسئله توزیع و اینکه اصل هدف از تولید چیست، اینکه انسان که اشرف مخلوقات است و باید در این دنیا ساخته شود پس باید تولید به دست انسان ها برسد و توزیع باید عادلانه باسد.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در حکمت خلقت خدا این مدیریت را مشاهده می کنید، گفت: انواع درختان که عظیم هستند می بینید که چطور دقیقا تنظیم شده، آب و انرژی که از زمین می گیرد تا بالاترین سطح به هر برگی به اندازه نیاز می رساند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با تاکید بر اینکه اینها برای ما درس است، گفت: پیداست این خلقت خلقتی جداگانه است و انسان برای کار بزرگی آفریده شده و آزمایش در همین صحنه هاست.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن که کار درخت و زنبور را خدا انجام می دهد افزود: برای کار بشر خداوند خلیفه قرار داده یعنی به خودش واگذار کرده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی به اشاره به آیه «الم نجعل الارض کفاتا- آیا زمین را کافی برای نیازهای شما نیافریدیم» بیان داشت: تا بحال شده با این توسعه ای که انجام می شود در جامعه مدرن بشری، انسان به یک عنصری نیاز داشته باشد و انجام نشود؟ می بینیم همه چیز به اندازه آفریده شده است.

حجت الاسلام  والمسلمین عبادی متذکر شد: خداوند شما را مأمور کرده است که زمین را آباد کنید و ماهم که در ایران این کشور با فرهنگ و غنی از هر جهت، خدا مدیریتش را واگذار کرده و اینجاست که هنر مدیریت باید باشد.

وی تصریح کرد: پیداست که اگر کشوری هیچ چیز نداشته باشد اما مدیریت قوی داشته باشد می تواند همه نیازهایش را مرتفع کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی ادامه داد: در خانواده هم این موضوع را ملاحظه می کنید که فرزندی که در یک خانواده ثروتمند باشد و همه امکانات داشته باشد، اما نمی تواند مدیریت کند و از طرف دیگر یک فرد با استعداد روستایی که چیزی از پدرش به او نرسیده اما در کار می بینید که چقدر رشد می کند.

حجت الاسلام  والمسلمین عبادی گفت: متاسفانه امروز مدیریت جهان به دست دیوانه هایی که فقط با خون مردم کار می کنند افتاده که نه فرهنگ و نه عقل و نه  دین دارند.

وی اضافه کرد: این افراد کارشان ویرانی شهرها و قتل و غارت است که بدترین نوع وحشی گری از نوع مدرنش است؛ اما به هرحال بخواهیم نخواهیم در این مقطع تاریخ در مقابل این دیوانه ها قرار گرفتیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به  تجربه های 40 ساله موجود نظام بیان داشت: این همه نعمات که از امکانات و مردم خوبی که داریم و از انواع استعدادهایی که وجود دارد، ایجاب می کند یک حرکت جدید و ماندگار انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی خاطرنشان کرد: امیدواریم آثار هرچه بهتر و زودتر اقداماتی درخصوص مسائلی که رهبری چندین سال قبل پیش بینی کرده را ببینیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha