جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام علی مراد یوسفی راد مسئول ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان کرمانشاه:

حوزه/ مسئول ستاد احیاء امربه‌معروف و نهی از منکر شهرستان کرمانشاه گفت: یکی از مهم‌ترین واجباتی که حتی قوام سایر واجبات هم به آن‌ها وابسته است، امربه‌معروف و نهی از منکر است.

حجت‌الاسلام علی مراد یوسفی راد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به آیه 104 سوره آل‌عمران «وَ لْتَکن مِّنکمْ أُمَّةٌ یدْعُونَ إِلی الخْیرْ وَ یأْمُرُونَ بِالمْعْرُوفِ وَ ینْهَوْنَ عَنِ الْمُنکرِ وَ أُوْلَئک هُمُ الْمُفْلِحُون»، «چون باید از میان شما گروهی باشند که به خیر دعوت کنند و به‌خوبی فرمان دهند و از بدی بازدارند، اینان رستگارانند»، اظهار داشت: در نبود امربه‌معروف و نهی از منکر تقریباً جای ارزش‌ها و ضد ارزش‌ها جابجا شده و ارزش‌ها دینی در جامعه به فراموشی سپرده می‌شوند.

مسئول ستاد احیاء امربه‌معروف و نهی از منکر شهرستان کرمانشاه با اشاره به کلام گهربار پیامبر اکرم(ص) که فرمودند «هر که امربه‌معروف و نهی از منکر کند، او جانشین خدا در زمین و جانشین رسول اوست»، تصریح کرد: امربه‌معروف و ناهی از منکر باید به‌عنوان اشرف مخلوقات به وظیفه خود عمل نموده تا شرمسار خداوند و رسولش(ص) در روی زمین نباشد.

وی خاطرنشان کرد: برای احیاء امربه‌معروف و نهی از منکر باید همه سعی و تلاش کنیم تا بتوانیم این واجبات فراموش‌شده را در جامعه نهادینه کنیم.

مسئول ستاد احیاء امربه‌معروف و نهی از منکر شهرستان کرمانشاه گفت: متأسفانه فضای عمومی جامعه با توجه به رویکرد بعضی از دستگاه‌ها و بخشی از مسئولان به سمت همین بی‌تفاوتی در مباحث و مسائل اعتقادی و دینی پیش می‌رود؛ لذا یکی از مهم‌ترین واجباتی که حتی قوام سایر واجبات هم به آن‌ها وابسته است، امربه‌معروف و نهی از منکر است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha