شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
فضای مجازی

حوزه/ حجت‌الاسلام هدایتی گفت: تبلیغ دینی نیز باید بر طبق نیاز روز جامعه و با روش‌های نوین ارتباطی صورت گیرد.

حجت‌الاسلام ناصر هدایتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بجنورد، با تأکید بر ضرورت تبلیغ دین در رسانه‌های نوین اظهار داشت: در عصر کنونی، وسایل ارتباط‌ جمعی اعم از رادیو، تلویزیون و اینترنت، از مهم‌ترین لوازم زندگی ما شده‌اند و بدون هیچ مانع و محدودیتی مرزهای جغرافیایی را گذشته و از مهم‌ترین راه‌های کسب آگاهی و اطلاعات و از فراگیرترین، عمومی‌ترین و توانمندترین منابع معرفتی بشر به شمار می‌روند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد با بیان اینکه تبلیغ دینی نیز باید بر طبق نیاز روز جامعه و با روش‌های نوین ارتباطی صورت گیرد، تصریح کرد: از مهم‌ترین مسائلی که در نظریه‌پردازی تبلیغ دین در رسانه‌های نوین، باید به آن توجه شود، شناخت محدوده و ظرفیت‌های دین و قلمرو دین برای تبلیغ مفاهیم خود و آشنایی با ظرفیت‌های رسانه‌های نوین است.

وی افزود: بدون شک، رسانه‌های مکتوب، صوتی و تصویری، کاملاً در مزیت‌ها و معایب با هم متفاوت‌اند و هرکدام از آن‌ها، ماهیت و جنس ویژه‌ای دارند و در حمل مفاهیم یکسان نیستند و باید در تبلیغ دین بنا به فراخور جامعه از آن‌ها استفاده کرد.

حجت‌الاسلام هدایتی با بیان اینکه تبلیغ دین از عوامل مؤثر در رشد باورهای دینی مردم است، خاطرنشان کرد: ترویج و اشاعه آموزه‌های دینی در جامعه از سوی طلاب و روحانیون، بستر و زمینه مناسبی برای رشد باورهای دینی و همراهی مردم با نظام اسلامی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha