پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
فضای مجازی

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه استان کردستان گفت: امروز فضای مجازی، دنیا را به دهکده ای جهانی تبدیل کرده است، لذا می طلبد که طلاب با این فضا آشنایی کامل داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام محمد کرانی، عصر امروز در جمع معاونان و اساتید حوزه علمیه استان کردستان، اظهار داشت: امروز فضای مجازی، دنیا را به دهکده ای جهانی تبدیل کرده است، لذا می طلبد که طلاب با این فضا آشنایی کامل داشته باشند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به لزوم و اهمیت تبلیغ در دنیای مجازی، افزود: در دنیای کنونی تبلیغات حرف اول را می زند، تبلیغات می تواند در زمان خود تحول آفرین باشد و به عینه می بینم که بسیاری از وقایع نتیجه تبلیغات هستند، لذا این امور اهمیت امر تبلیغ را می رساند.

حجت الاسلام کرانی ادامه داد: امروز وظیفه نشر شئونات و دستورات اسلامی بر عهده روحانیون و طلاب است، لذا باید طلاب در بحث اینترنت، فضای مجازی و سواد رسانه ای دارای تجربه باشند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان کردستان اظهار کرد: تبلیغ دین اسلام تنها با طلاب مجرب و آشنا با علوم اسلامی میسر است، لذا تربیت طلاب بر اساس علوم روز از ملزومات امروزه در حوزه های علمیه است.

این استاد حوزوی ادامه داد: امام راحل که در علوم دینی سرآمد روزگار خویش بودند، مقوله تبلیغ را بسیار با اهمیت می دانستند و بارها حوزویان را نسبت به این امر متذکر می شدند.

وی تصریح کرد: امام راحل درباره اهمیت مبلغان و تبلیغات می فرمایند: «مسئله تبلیغات یک امر مهمی است که می‌شود گفت که در دنیا در رأس همه امور قرار گرفته است و می‌توان گفت که دنیا بر دوش تبلیغات است، باید با تبلیغات صحیح اسلام را آن‌گونه که هست به دنیا معرفی نمایید».

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان کردستان در ادامه با اشاره به اینکه مبلغان باید دارای ویژگی خاصی باشند تا بتوانند در کار خود موفق عمل کنند، ادامه داد: روحانیون و طلابی که در جامعه اسلامی به عنوان مبلغ فعالیت دارند باید به فضایل اخلاقی آراسته باشند.

حجت الاسلام کرانی بیان داشت: یکی دیگر از صفات مبلغان، معتمد بودن آنان در بین جامعه می باشد، زیرا مبلغی که در نزد مردم از اعتبار خاصی برخوردار است، حرفها و گفتارش نیز بیشتر تاثیرگذار خواهد بود.

وی در پایان تاکید کرد: بسط و گسترش اسلام و معارف اهل بیت علیهم السلام (ع)، مقابله با تحجر، خرافه‌گرایی و انحرافات دینی و... است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha