پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کشف زرادخانه نظامی افراط گرانی قصد کشتار مسلمانان را در فرانسه داشتند

حوزه/ گروه کوچک افراط گرای جناح راست که به تازگی توسط پلیس فرانسه دستگیر شده اند، یک زرادخانه تسلیهات نظامی داشته اند. این گروه قصد داشته اند مسلمانان را قتل عام کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از newsweek، کشف تسلیهات نظامی از یک گروه افراط گرای جناح راست ضداسلامی در فرانسه که به تازگی توسط پلیس این کشور منحل شده، افشاء کرد که این گروه قصد انجام چندین حمله بزرگ علیه مسلمانان و کشتار آنان در سرتاسر این کشور را داشته اند. افراد دستگیر شده خودشان را به اصطلاح عضو یک گروه افراطی جناح راست با نام گروه عمل نیروی عملیاتی معرفی کرده اند.

دادستان های فرانسوی در بیانیه ای پس از یک سلسله دستگیری ها در آخر هفته  اعلام کردند: 9 مرد و یک زن عضو این گروه بوده اند که پس از دستگیری، متهم به توطئه  برای انجام عملیات تروریستی شده اند.

پلیس فرانسه زرادخانه ای از تسلیحات نظامی را که این گروه در اختیار داشته، همراه با مکتوباتی که این گروه مدعی شده قصد مبارزه با تهدید مسلمانان و اسلام در اروپا را دارد، کشف کرده است.

افرادی که دستگیر شده اند، همچنین اطلاعات مربوط به چگونگی ساخت "ناپالم دست ساز" را در اختیار داشتند.

این حملات پلیس فرانسه به خانه های امن این گروهک تروریستی در پاریس، جنوب غربی فرانسه و در جزیره کورسیا صورت گرفت.

 به گفته دادستان های فرانسوی، مساجد، امامان جماعات، فروشندگان موادغذایی حلال و دختران محجبه برای حمله شناسایی شده بودند، اما خوشبختانه اعضای این گروه نقشه کشان ماهری نبوده اند.

لازم به ذکر است تفکرات اسلام ستیزی به ویژه در پی ورود گروه های مهاجران به اروپا از کشورهای مسلمان نشین خاورمیانه و آفریقای شمالی از سال 2015، افزایش یافته؛ این درحالی است که با مخالفت کشورهای اروپایی ورود مهاجران و پناهندگان به این کشورها هم اکنون گرفته می شود، با این حال تغییر اندک در  جمعیت شناسی قاره، بحث های داغی را در کشورهای اروپایی آغاز کرده و مشکلات سیاسی را از ایتالیا گرفته تا هلند ایجاد کرده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha