جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مسلمانان در مالزی به «نشان دادن آموزه های زیبای اسلام» تشویق شدند

حوزه/ رئیس دولت ایالتی ساراواک مالزی، مردم را به «نشان دادن آموزهای زیبای اسلام» به دیگران تشویق کرده و از مسلمانان این ایالت خواست بیشتر در فعالیت های میان ادیانی حضور یابند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، مقامات دولتی در ایالت ساراواک در مالزی، مردم مسلمان را به «نشان دادن آموزهای زیبای اسلام» به دیگران تشویق کردند.

عبدالطیب محمود رئیس دولت ایالتی در شرق مالزی در سخنانی که در مراسمی بیان می کرد همچنین از مسلمانان این کشور خواست شیوه هدایت و رهبری حضرت محمد(ص) پیامبر اسلام را به دیگران نشان دهند.

طیب گفت: آموزه های اسلام مسلمانان را به مشارکت در امور اجتماعی کشور تشویق می کنند و صلح و همدلی را به همراه دارند و برای این که جامعه حرکت و پویایی داشته باشد، تک تک مردم باید همراهی کنند.

این مقام مالزیایی که در یک نشستی در گردهمایی انجمن ها و آژانس های اسلامی در مجتمع اسلامی ساراواک شرکت کرده بود، در ادامه افزود: به همین سبب نیز ما نباید وجود پیروان دیگر ادیان و مذاهب را در زندگی نادیده بگیریم.

وی با بیان این که مسلمانان بایستی در گفتمان ها و برنامه های میان ادیانی مشارکت داشته و با غیرمسلمانان تعامل دوستانه برقرار کنند، گفت: در عین حال ما بایستی دیگر ادیان را نیز درک کنیم، احترام گذاشتن به ادیان یک مسیر دو طرفه است.

طیب همچنین تاکید کرد که آموزش و دانش، چیزی است که یک فرد را شکل داده و سبب می شوند که او بتوانند تفاوت ها را درک کرده و علی رغم داشتن نظرات مختلف، همزیستی مسالمت آمیزی با دیگران داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha