پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ ترتیل‌خوانی قرآن کریم در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)

حوزه/مسئول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از صدور مجوز فعالیت ۳۵ موسسه قرآنی در این استان خبرداد.

حجت‌الاسلام حمزه بابایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: 35 موسسه قرآنی در شهر بجنورد در تابستان امسال مجوز فعالیت گرفتند.

وی افزود:  با صدور پروانه فعالیت 35 موسسه قرآنی، این مؤسسات با دریافت مجوز به صورت رسمی با رویکرد آموزشی قرآنی در خراسان شمالی پا به عرصه فعالیت گذاشتند.

حجت‌الاسلام بابایی، حفظ جزء 30 قرآن کریم، روخوانی، روان‌خوانی، آموزش مفاهیم، حفظ سوره‌های منتخب و قرائت نماز را از جمله آموزش‌های پایگاه‌های قرآنی سطح استان عنوان کرد.

وی، نشر و ترويج فرهنگ روح­بخش قرآني در جوامع شهري و مناطق و محلات، ارتقاي سطح دانش و بينش قرآني آحاد جامعه و تلاش براي ريشه‌كني بي‌سوادي قرآنی، تلاش در جهت گسترش آموزه­هاي قرآني در بين خانواده­ها و کاربردي نمودن آموزه‌های قرآن در زندگي مردم را از جمله اهداف راه‌اندازی مؤسسات قرآنی برشمرد.

مسئول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در ادامه از آغاز کلاس‌های قرآنی در پایگاه‌ها و مؤسسات قرآنی خراسان شمالی از 15 تیرماه با عنوان «من قرآن را دوست دارم» خبر داد.

وی همچنین از فعالیت 124 خانه قرآنی روستایی هم در ایام اوقات فراغت تابستان امسال خبر داد و گفت: حدود 43 خانه قرآن نیز در محلات فعال هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha