شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
فرجام

حوزه/رئیس دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل سنت استان‌های خراسان گفت: همگرایی و روح وحدت و برادری در بین عالمان اهل تسنن و تشیع در استان خراسان شمالی، نمود بسیار خوبی دارد و مثال‌زدنی است و در ۴۰ سالی که از انقلاب اسلامی می‌گذرد ما در این منطقه هیچ مشکلی بین این عزیزان ندیده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی‌اکبر فرجام، پیش از ظهر امروز در نشست صمیمی مدیران حوزه‌های علمیه اهل سنت خراسان شمالی اظهار داشت: مجاهدت‌های بی‌وقفه عالمان دینی در عرصه آموزش و تعلیم احکام دین مبین اسلام و تزکیه نفوس مردم، باعث حفظ دین اسلام در طول تاریخ شده است.

وی با بیان اینکه دین مردم مرهون مجاهدت‌های علمای اسلام است، افزود: مردم جامعه اسلامی دینشان را از مجاهدت‌های علمای اسلام دارند و در طول تاریخ همین علمای دین اسلام را حفظ کرده‌اند تا به این مرحله رسیده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرجام در ادامه با اشاره به نقش عالمان دینی افزود: مهم‌ترین مرکز پرورش عالمان دینی حوزه‌های علمیه است و باید بیش‌ازپیش مورد توجه مردم و مسئولان قرار گیرد.

وی تصریح کرد: اگر حتی تعداد 10 طلبه در حوزه علمیه‌ای مشغول تحصیل باشند، ذی‌قیمت و ارزشمند است، هرچند انتظار بیشتری داریم که جوانان به سمت حوزه‌های علمیه تمایل نشان دهند.

رئیس دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل سنت استان‌های خراسان گفت: جذب و آموزش طلاب مهم است و باید مدیران حوزه‌های علمیه در این راستا تلاش و همت بیشتری داشته باشند.

وی اظهار کرد: همگرایی و روح وحدت و برادری در بین عالمان اهل تسنن و تشیع در استان خراسان شمالی، نمود بسیار خوبی دارد و مثال‌زدنی است و در 40 سالی که از انقلاب اسلامی می‌گذرد ما در این منطقه هیچ مشکلی بین این عزیزان ندیده‌ایم.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرجام افزود: اعتماد متقابل، همدلی و همکاری از نکاتی است که بین علمای شیعه و اهل تسنن استان خراسان شمالی وجود دارد که این مسئله قابل‌تقدیر و تکریم است.

وی تصریح کرد: در سفری که مقام معظم رهبری به استان خراسان شمالی داشتند، وحدت بین اهل تسنن و شیعه را تجلیل و تکریم کردند که نشان‌دهنده اوج همدلی این عزیزان در منطقه است.

رئیس دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل سنت استان‌های خراسان اظهار کرد: قرآن و روایات پیوسته مسلمانان را به وحدت و اتحاد دعوت کرده و از تفرقه و اختلاف بر حذر داشته است.

وی خاطرنشان کرد: امروز همه شاهد آن هستیم که در کشور ما شیعه و سنی به صورت مسالمت‌آمیز و متحد در کنار هم زندگی می‌کنند و در همه عرصه‌ها حضور دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha