جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
وقف

حوزه/ مدیرکل روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: در حال حاضر در کشور بیش از ۹ هزار متولی موقوفات بر نحوه هزینه ها و درآمدهای وقف ها نظارت می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، نشست هم اندیشی مدیرکل روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اصحاب رسانه استان کردستان پیش از ظهر امروز برگزار شد.

در ادامه این نشست، حسین سلیمانی ضمن ارائه گزارشی از وضعیت سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، اظهار داشت: در حال حاضر در کشور بیش از 9 هزار متولی موقوفات بر نحوه هزینه ها و درآمدهای وقف ها نظارت می کنند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تاکید با تاکید بر اینکه برخی از موقوفات در کشور به صورت خانوادگی و نسل وبه نسل مدیریت می شود، بیان کرد: در حال حاضر تمام موقافات کشور زیر نظر سازمان اوقاف و امور خیریه کشور نیستند و خوشبختانه در دهه اخیر در بحت موقوفات و رقبه ها شفافیت خاصی به وجود آمده است.

وی با اشاره به اینکه اوقاف هیچ دخل و تصرفی بر درآمدهای موقوفات ندارد، گفت: باید درآمدهای حاصل از موقوفات با شرایط و نیت واقفین هم خوانی داشته باشد.

سلیمانی با اشاره به اینکه ظرفیت رسانه ها در بحث موقوفات بسیار تاثیرگذار خواهد بود، بیان کرد: موسسات خیریه در بحث شفافیت مالی نسبت به ما از عملکرد و شفافیت خوبی برخوردارند، ولی بازهم در برخی موارد شاهد هزینه های غیرضروری هستم که این رویه باید اصلاح شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha