پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024



 ۱۱ تیرماه، سالروز شهادت شهید محراب آیت الله صدوقی(رض)؛

حوزه/ حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به اینکه علمای شیعه در طول تاریخ به دنبال عملی نمودن اهداف اولیای خدا در روی زمین بوده اند، گفت: شهدای محراب به مولایشان علی(ع) اقتدا کردند و مورد خشم و غضب جریان نفاق قرار گرفتند.

حجت الاسلام مختار سلیمانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، با تسلیت سالروز شهادت شهید محراب آیت الله صدوقی(ره)، به آیه 32 سوره حج«وَمَنْ يُعَظِّمْ شَعَائِرَ اللَّهِ فَإِنَّهَا مِنْ تَقْوَى الْقُلُوبِ» و هر کس شعائر (دین) خدا را بزرگ و محترم دارد این از صفت دلهای باتقواست، اشاره کرد وگفت: نشر فرامین قرآن و سیره عترت(علیهم السلام) نیاز بشر امروز است.

وی در ادامه با اشاره به سخن امام خمینی(ره) که فرمودند: سلام بر حماسه سازان همیشه جاوید روحانیت که رساله علمیه و عملیه خود را با مرکب خون نوشته اند، افزود: شهید صدوقی از برجسته ترین اصحاب امام(ره)، انقلاب اسلامی و شهدای محراب بودند که جان خود را در راه اعتلای کلمه الله فدا نمود.

مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) سرپل ذهاب با بیان اینکه قصص علماء همانند قصص انبیاء شیرین و درس آموز است، اظهار کرد: بزرگداشت علماء، تعظیم شعائر دینی و معرفی الگو به نسل جوان است.

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به این که علمای شیعه در طول تاریخ به دنبال عملی نمودن اهداف اولیای خدا در روی زمین بوده اند، گفت: شهدای محراب به مولایشان علی(ع) اقتدا کردند و مورد خشم و غضب جریان نفاق قرار گرفتند.

مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) سرپل ذهاب، با اشاره به روحیه مبارزاتی شهید آیت الله صدوقی که از اصحاب خاص امام(ره) و حامی فدائیان اسلام بودند، ابراز داشت: شهید صدوقی یکی از سدهای محکم در برابر جریان انحراف، ارتجاع و ملی‌گرایی و لیبرالیسم بود که سرانجام توسط آنان به شهادت رسید.  

وی در پایان گرامیداشت یاد علماء، شهدای انقلاب اسلامی، خصوصا شهدای محراب، دفاع مقدس و مدافعان حرم را وظیفه ای همگانی دانست و گفت: برگزاری یادواره بزرگان دین و شهدا ارج نهادن به مقام علم و شهادت است و نسل جوان را در برابر انحرافات بیمه می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha