جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
فضای مجازی

حوزه/نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه ‌امروز فضای مجازی به دنیای حقیقی مبدل شده و بر دنیای فیزیکی غلبه کرده است، گفت: تأثیر فضای مجازی بر سیاست، اقتصاد، مدیریت، تعلیم و تربیت و دیگر حوزه‌ها بر کسی پوشیده نیست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی، پیش از ظهر امروز در نشست نهادها و دستگاه‌های مرتبط با دفتر مقام معظم رهبری با موضوع «بررسی آسیب‌های فضای مجازی» اظهار داشت: ‌امروز فضای مجازی به دنیای حقیقی مبدل شده و بر دنیای فیزیکی غلبه کرده است.

وی افزود: تأثیر فضای مجازی بر سیاست، اقتصاد، مدیریت، تعلیم و تربیت و دیگر حوزه‌ها بر کسی پوشیده نیست.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه دشمن جنگی تمام‌عیار علیه ارزش‌های دینی و اسلامی در فضای مجازی آغاز کرده است، گفت: اگر غفلت کنیم و برای این حربه چاره‌اندیشی نکنیم، دشمن ضربه سختی به ما خواهد زد.

وی تصریح کرد: اکنون فضای مجازی به نقطه‌ای رسیده ‌که مسائل سیاسی و اجتماعی کشورها و ملت‌ها را جهت‌دهی می‌کند و همان‌گونه که مشاهده می‌شود در بسیاری از کشورها اغتشاش‌ها به‌وسیله فضای مجازی رهبری و فرماندهی می‌شود.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار داشت: دشمنان و جبهه کفر به‌طور منسجم و در قالب مدرنی به نام پدیده جدید فضای مجازی، پیام‌ها و توطئه‌هایش را به جهان اسلام به‌ویژه ایران اسلامی صادر می‌کند.

به گفته وی، مقام معظم رهبری از چندین سال پیش هشدارهایی با عناوین «شبیخون فرهنگی»، «تهاجم فرهنگی» و «غارت فرهنگی» را در خصوص فضای مجازی بیان فرمودند و پیش‌بینی کردند و آماده‌باش دادند.

امام جمعه بجنورد افزود: امروز دشمنان به‌وسیله فضای مجازی و بدون در نظر گرفتن مرزها و حریم‌ها علناً وارد خانه‌های ما شده‌اند و از این طریق در حال ضربه زدن به جامعه اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه ما با تهاجم گسترده‌ای علیه حریم و حرمت‌هایی دینی مواجه هستیم و باید برای این هجمه مدرن و پیشرفته چاره‌اندیشی کنیم، گفت: همان‌گونه که در جنگ نظامی گردان، لشگر، فرمانده و سرباز داریم؛ باید برای جنگ مجازی هم از همین ابزار استفاده و بر محور فرماندهی واحد و علیه تهاجم فرهنگی حرکت کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی اظهار داشت: باید در جنگ مجازی مقابله‌به‌مثل کنیم و از طریق همین فضا به مقابله بپردازیم و ارزش‌ها را از همین فضا به جامعه دینی و دیگر جوامع تزریق کنیم.

وی با بیان اینکه فضای مجازی اگر مدیریت نشود، تهدید بزرگی است، خاطرنشان کرد: باید فضای مجازی به خوبی مدیریت و اطلاعات پردازش شود تا ارزش ها و باورهای جامعه مورد تهدید قرار نگیرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha