پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام کرمانشاهی

حوزه مدیر کتابخانه‌های آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها با اشاره به این‌که این کتابخانه دارای ۸ تالار مطالعه و مخزن دسترسی آزاد به کتاب است، گفت: ۵۰ هزار کتاب در دسترس مراجعان قرارگرفته است این در حالی است که مجموع آثار این کتابخانه به حدود ۳۰۰ هزار جلد کتاب می‌رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام محمدی کرمانشاهی امروز در آیین رونمایی کتاب «حدیث نصر» مجموعه خاطرات و زندگی‌نامه آیت‌الله نصرالله شاه‌آبادی که در سالن اجتماعات حضرت خدیجه(س) کتابخانه آستان مقدس با حضور گسترده علما، اساتید سطح عالی و مسئولان استانی برگزار شد با اشاره به برخی از ویژگی‌های کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها اظهار داشت: این کتابخانه با زیربنای 12 هزار متر جزو 10 کتابخانه برتر کشور است.

مدیر کتابخانه‌ و موزه آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها با اشاره به این‌که این کتابخانه دارای 8 تالار مطالعه و مخزن دسترسی آزاد به کتاب است، گفت: 50 هزار کتاب در دسترس مراجعات قرارگرفته است این در حالی است که مجموع آثار این کتابخانه به حدود 300 هزار کتاب می‌رسد.

وی ادامه داد: کتاب‌های خطی، چاپ سنگی و کتب نفیس تاریخی مخزن این کتابخانه را بسیار ارزشمند کرده است؛ بر این اساس برای محققان زمینه‌هایی برای دسترسی به کتب خطی نیز پیش‌بینی‌شده است.

حجت‌الاسلام محمدی کرمانشاهی با اشاره به ساعات کاری این کتابخانه ادامه داد: این کتابخانه از ساعت 7 و 30 دقیقه صبح الی 23 فعالیت مستمر دارد این در حالی است که در ایام ماه مبارک رمضان از افطار تا سحر نیز محققان برای مطالعه و تحقیق می‌توانستند از تالارهای این کتابخانه استفاده کنند.

مدیر کتابخانه‌ و موزه آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها با اشاره به این‌که بیشترین مراجعات کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها را جوانان شکل می دهند، گفت: آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها سرمایه‌گذاری خوبی را در حوزه علم و پژوهش برای زائران و مجاوران این حرم شریف انجام داده است.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha