سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کارگاه سواد رسانه ای

حوزه/ مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان گفت: مدارس علمیه و حوزه ها باید در مقوله سواد رسانه ای سرمایه گذاری خاصی داشته باشند و این مهم را نادیده نگیرند .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، علی اصغر دریایی، عصر دوشنبه در نشست سواد رسانه ای طلاب کردستان، اظهار داشت: امروز رسانه ها تمام معادلات موجود را بر هم می زنند و به عنصری موثر و تاثیرگذار در جهان تبدیل شده اند، لذا تسلط بر رسانه ها می تواند امتیازی برای هر فرد و گروه باشد، زیرا با رسانه می توان سریع تر از آنچه فکر می کنیم به اهداف خود برسیم.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت ارتقاء سواد رسانه ای در حوزه ها و مدارس علمیه، افزود: امروز طلاب که نماینده دین هستند و در جامعه مسئولیت بسیاری را عهده دار هستند، باید در این حوزه از اطلاعات کاملی برخوردار باشند و همین امر لازم می دارد که طلاب در امر آشنایی و حتی تسلط بر این علم استراتژیک تلاش وافری داشته باشند.

دریایی ادامه داد: امروز اطلاعات موجود با کمترین زمان ممکن تبادل می شود، لذا طلبه، روحانی یا مبلغ باید توانایی این را داشته باشد که این اطلاعات را در کمترین زمان به دست بیاورد و تحلیل کند.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان گفت: مدارس علمیه و حوزه ها باید در مقوله سواد رسانه ای سرمایه گذاری خاصی داشته باشند و این مسئله و موضوع را نادیده نگیرند، زیرا رسانه ها به ویژه رسانه های مجازی در عصر امروز خط و مسیر حرکت جامعه بشری را تعیین می کنند.

وی با تاکید بر اینکه قدرت رسانه ای به حدی است که می تواند زمینه ساز تحولات عظیمی همانند جنگ ها و نزاع های نظامی شود، اظهار داشت: رسانه ها با قدرتی که روز به روز به آن افزوده می شود معادلات جهانی را دستخوش تغییر می کنند به همین منظور است که کشورهای غربی و استکباری سرمایه گذاری های میلیارد دلاری بر روی رسانه ها انجام می دهند و آنها را در سیطره خود قرار می دهند.

دریایی با تاکید بر اینکه طلاب باید ملزم به فراگیری سواد رسانه شوند، گفت: روحانی و مبلغی که در جامعه به امر مقدس تبلیغ مشغول است، باید بتواند با استفاده از سواد رسانه  ای که در حوزه فرا گرفته است، منشا تغییرات مثبت در جامعه اسلامی باشد.

وی عنوان کرد: امروز طلاب و روحانیون می توانند با داشتن سواد رسانه ای و تسلط کامل بر فضای مجازی مرزهای تبلیغ دین اسلام را به بیرون از مرزها بکشند و آن را جهانی نمایند، لذا مسئولان و متولیان رسانه ای باید ضمن حرکت با مقتضیات زمان، موضوع سواد رسانه های را برای طلاب جدی و مهم محسوب کنند و سرمایه گذاری های لازم را روی آن انجام دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha