شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
افغانستان

حوزه/ مسئول مرکز پژوهش های مهدویت در هرات گفت: اگر حوزه های علمیه و علمای افغانستان با ابزار روز با دشمنان اسلام ناب محمدی با ابزار روز و امروز برخورد نکنند، قطعا اسلام در افغانستان به دست دشمنان خواهد افتاد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید جواد وحیدی، در مراسم بزرگداشت شهید حجت الاسلام والمسلمین شیخ جعفر توکلی، در مسجد فقیه سبزواری مشهد با اشاره به اینکه امروز در یک پیچ تاریخی و تحولات جدی روبرو هستیم، گفت: چهره های دشمنان اسلام امروز هویدا شده است، تمام جهان کفر جهان برای مقابله با اسلام و تغییر هویت فرهنگ مسلمانان  با یکدیگر شریک شده اند تا اسلام را از بین ببرندو با جنگ نرم وارد شده اند.

وی در ادامه افزود: در غرب کشور افغانستان جنگ نظامی وجود دارد، این در حالی است که در یکی از شهرهای افغانستان که به عنوان دارالمومنین و مردمی مقاوم در مقابل دشمن داشته و 850 شهید تنها از این شهر است، جشن موسیقی با حواشی بسیار و مبتذل و حضور پر رنگ زنان برپا کرده است؛ از فقر و بی خبری مردم سوء استفاده کرده اند.

مسئول مرکز پژوهش های مهدویت هرات گفت: غرب برای اینکه به اهداف خود در کشورهای اسلامی برسد، شبانه روزی و بدون خستگی کارمی کند؛ این در حالی است که جوامع اسلامی برای مقابله و حتی برای آگاهی مردم از چهره واقعی دشمنان اسلام کُند کار می کنند و یا اصلا برنامه ای برای مقابله ندارند.

وی با اشاره به اینکه تلاش های غرب در بین مردم افغانستان با هدف سکولاریزه کردن جامعه دینی جدی پیگیری می شود، افزود: به مردم می خواهند القا کنند، که دین داشته باشید به مسجد بروید، ولی در تعاملات سیاسی و بین المللی، توسعه اقتصادی و اجتماعی پای دین را به وسط نکشید.

حجت الاسلام و المسلمین وحیدی افزود: روزی که آمریکا وارد افغانستان شد، شهر هرات تنها یک شبکه تلویزیونی داشت، اما امروز تنها همین شهر 30 شبکه تلویزیونی دارد. امروز دشمن تنها به وسیله یک ابزار رسانه به صورت علنی مردم و افکار مردم ما را مدیریت می کند.

وی افزود: القاعده و غرب در مقابل بیداری اسلامی داعش را طراحی کردند و به شدت تلاش فکری می کنند تا تفکرات سلفی گری وارد حوزه های علمیه افغانستان بکنند.

مسئول مرکز پژوهش های مهدویت هرات در ادامه افزود: گروه های تکفیری و آمریکا قصد دارند، جنگ نیابتی در افغانستان ایجاد کنند و افکار افراطی گرایی در بین مردم ترویج کنند.

وی با بیان اینکه امروز افغانستان در دو صحنه جنگ نرم و جنگ گرم قرار دارد، که هر دو به دنبال نابودی اصل اسلام در افغانستان هستند، تصریح کرد: امروز حوزویان افغانستان باید در مقابل این دو جنگ، نه جهاد اصغر، بلکه جهاد اکبر داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین وحیدی  گفت: اگر حوزه های علمیه و علمای افغانستان با ابزار روز با دشمنان اسلام ناب محمدی برخورد نکنند، قطعا اسلام در افغانستان به دست دشمنان خواهد افتاد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha