جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بمناسبت سالروز رحلت علامة شیخ عبدالحسین امینی(رض)؛صاحب کتاب گرانسنگ الغدیر

حوزه/حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به اینکه عالمان دینی ادامه دهندگان راه پیامبران و اوصیای الهی اند و علامة امینی(ره) در زمره وارثان انبیاء(ع) بودند، گفت: الغدیر شناسنامه شیعه و چشمه جوشان ولایت شناسی است.

 حجت الاسلام  عبدالرضا سلیمانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری« حوزه» در کرمانشاه، بمناسبت سالروز رحلت علامه شیخ عبدالحسین امینی(رض) با تسمک به آیه 28 سوره فاطر إِنَّمَا یخْشَی اللّه مِنْ عِبَادِهِ الْعُلَمَاءُ» و از میان بندگان خدا، فقط دانشمندان خدا ترس هستند.گفت: علامه امینی(ره) مصداق عینی و عملی دانشمندان خدا ترس بود که افکار نورانیش از صاحب غدیر سرچشمه می گرفت.

وی در ادامه گفت: خدمات علامه امینی(رض) از جمله کتاب گرانسنگ الغدیر همانند خورشید درخشانی در آسمان معرفت امامت و ولایت می درخشد.

معاونت مدرسه علمیه حضرت باقرالعلوم(ع) سرپل ذهاب گفت: الغدیر حاصل سالها تحقیق علمی در اسناد اهل سنت که اعتراف صاحب نظران مسلمان را نسبت به واقعة غدیر خُم و ولایت علوی را به دنبال دارد.

وی تصریح کرد: صاحب الغدیر به معنای واقعی مجتهد مسلم بوده و برای به دست آوردن حقیقت غدیر رنج سفر به کشورهای مختلف را به جان خرید.

حجت الاسلام سلیمانی این اثر وزین علامة امینی(رض) حاصل 40 سال زحمات شبانه روزی در بررسی عمیق به مساله ولایت علوی در بین تالیفات جهان اسلام بعنوان دائره المعارف شیعه شناخته می شود.

وی در ادامه با توجه به سخن علامة امینی(رض) که می فرماید: برای نوشتن الغدیر ده هزار کتاب را از را خوانده ام و به بیش از صد هزار جلد کتاب مراجعه نموده ام، گفت: این مسئله نشانه حب عمیق صاحب الغدیر به امیرالمومنین علی(ع)و ائمه اطهار(علیهم السلام) و تسلط علمی و تلاش مجدانه ایشان است.

معاون مدرسه علمیه حضرت باقرالعلوم(ع) سرپل ذهاب با اشاره به اینکه معارف شیعه در این عصر جوابگوی تمام مسائل روز دنیا می باشد، افزود: مطالعه کتاب الغدیر که در واقع دانشنامه مستدل و سند حقانیت امامت و ولایت علوی است برای آحاد جامعه اسلامی و نسل جوان راهگشاست.

وی در خصوص معرفت و بصیرت صاحب کتاب الغدیر، اظهار کرد: همین بس که در منزلت  بنیانگذار نظام اسلامی می گوید: «الخمینی ذخیرةالله للشیعة»؛ خمینی، ذخیره خداوند برای شیعیان است.

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به اینکه عالمان دینی ادامه دهندگان راه پیامبران و اوصیای الهی بوده و علامه امینی(رض) در زمره وارثان انبیاء(ع) بودند، ادامه داد: الغدیر شناسنامه شیعه و چشمه جوشان ولایت شناسی است.

وی در پایان اظهار داشت: کتاب الغدیر مرجع کاملی برای رجوع محققین و پژوهشگران و خصوصا طلاب حوزوی به روایات مستند و مطالب متقن در خصوص شیعه شناسی و دفع شبهات می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha