چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام خادمی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: ۱۸۰ روحانی مستقر بومی و اعزامی از حوزه های علمیه قم و مشهد در روستاهای پرجمعیت استان مشغول فعالیت هستند.

حجت‌الاسلام علی خادمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به تعطیلات تابستانی و فراغت طلاب و روحانیان از تحصیل، ایام تابستان را فرصت مناسبی برای فعالیت تبلیغی و ترویجی طلاب و روحانیان دانست.

وی با بیان این که رسالت تبلیغی طلاب و روحانیان بسیار خطیر و حیاتی بوده و ارزش دنیوی و اخروی فراوانی دارد، اضافه کرد: کسانی که راه سربازی امام زمان(عج) را در پیش گرفته و لباس پیامبر اکرم(ص) را بر تن کرده‌اند باید تلاش کنند رسالت دینی خود را به شایستگی ایفا کنند تا بتوانند درزمینهٔ ارتقای بعد معنوی جامعه مؤثر باشند.

حجت‌الاسلام خادمی خاطرنشان کرد: در این راستا و در فصل تابستان جاری بیش از 230 روحانی مبلغ در قالب طرح غنی‌سازی اوقات فراغت در پایگاه‌های نهاد تبلیغات اسلامی در روستاها و مناطق مختلف استان فعالیت می‌کنند.

عضو شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی افزود: از 230 روحانی فعال در طرح غنی‌سازی اوقات فراغت تابستانی در استان، 180 روحانی جزء روحانیان مستقر در روستاهای خراسان شمالی هستند که در طول سال هم اقدام به برگزاری برنامه‌های مختلف مذهبی، فرهنگی و تهذیبی می‌کنند.

وی تصریح کرد: روحانیان مستقر از مدارس علمیه بومی و حوزه‌های علمیه قم و مشهد به روستاها و مناطق محروم خراسان شمالی اعزام شده و اقدام به برپایی کلاس‌هایی نظیر قرآن، معارف اسلامی، اخلاق، احکام و این‌گونه موارد می‌کنند.

حجت‌الاسلام خادمی اظهار کرد: امسال با توجه به تأکیدهای رهبر معظم انقلاب درزمینهٔ حمایت از کالای ایرانی، یکی از سرفصل‌های دائمی تبلیغ روحانیان مبلغ در مجالس و منابر، حمایت از تولید ایرانی و خرید کالای داخلی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در پایان گفت: روحانیان مستقر هم‌زمان با ترویج مبانی اسلامی و سبک زندگی دینی، تبلیغ حمایت از کالای ایرانی را هم در دستور کار دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha