پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مظفری

حوزه/ رئیس کل دادگستری استان گفت: اسلام آمریکایی و تشیع انگلیسی از آفت هایی است که جبهه استکبار برای انفکاک جهان اسلام و تفوق بر مسلمانان ایجاد می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت ‌الاسلام حکمت‌علی مظفری رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی، ظهر امروز در نخستین همایش بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی با اشاره به اینکه حقوق بشر آمریکایی باید به صورت تخصصی برای نسل جوان روشنگری شود، ابراز داشت: نظام جمهوری اسلامیِ ایران به عنوان داعیه ‌دار جهان اسلام طی دهه‌ های گذشته با بسیاری از مشکلات دست به گریبان بوده که یکی از موضوعات حقوق بشر آمریکایی است.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی اسلام آمریکایی و تشیع انگلیسی را از آفت هایی دانست که جبهه استکبار برای انفکاک جهان اسلام و تفوق بر مسلمانان ایجاد می کند، اظهار داشت: نظام سلطه با اسلام منهای اسلام ناب مشکلی ندارند، حوادثی که در تیر سال ۶۰ ظرف یک هفته در ایران به وقوع پیوست بخشی از جنایات هولناک دشمن بود که ماهیت حقیقی خود را در رابطه با نظام جمهوری اسلامی ایران نمایان کرد.

حجت الاسلام مظفری تاکید کرد: حق حیات به دفعات مکرر توسط خود آمریکایی ها نقض شده در حالی که در فصل‌ نامه حقوق بشر به عنوان اصول اساسی انسان‌ ها مقرر گردیده، بدون اینکه چهارچوبی داشته باشد.

وی با اشاره به مخالفت استکبار با قصاص در ایران و اسلام افزود: این در حالی است که این ادعای آنان هیچ توجیه و منطقی ندارد، بر اساس اسلام هر کجا حقی ایجاد گردیده چه آن حقوقی به ذات از ناحیه خداوند قرار داده شده چه آن حقوقی که قراردادی است برای تعامل فی ما بین، دو مولفه‌ حق و تکلیف باید با یکدیگر وضع گردد.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی بحث دموکراسی را از دیگر پرونده سازی ها علیه جمهوری اسلامی دانست و ابراز داشت: این در حالی است که از پیروزی انقلاب تاکنون به طور متوسط هر سال در ایران یک انتخابات برگزار شده، مگر دموکراسی جز رجوع به آرای مردم است؟

حجت الاسلام مظفری افزود: از کشورهای عربی اطراف ما تا اسرائیل حتی یک بار رنگ انتخابات را به خود ندیده‌اند پس چرا مورد هجمه قرار نمی ‌گیرند و ناقض حقوق بشر آمریکایی نمی ‌شوند؟

وی تاکید کرد: اصلا شورای امنیت ملی توسط چه کسانی تایید می شوند، مگر نه این است که باید تمام ملل در آن شورا عضو شوند تا امنیت و آسایش جهانی را در قالب احکامی عمومی وضع نمایند، اما حضور یک اقلیت چند کشوری تحت عنوان شورای امنیت و تصمیم‌ گیری برای همه‌ کشورهای دنیا با چه منطقی قابل توجیه است؟

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه تفوق ‌گرایی که اساس تفکر صهیونیسمی است بر شورای امنیت سایه افکنده است، گفت: برای تعدادی از اعضای این شورا حقوق خاص و ویژه قایل شده‌اند این در منشور حقوق بین الملل تعریف نشده زیرا قرار بر این بوده همه در فضایی آزاد حقوق خود را اعمال کنند.

وی ادامه داد: هر تصمیمی که شورای امنیت می‌گیرد اگر با منافع قومی حزبی و گروهی صهیونیسم منافات داشته باشد با وتوی ایشان مواجه می‌ شود، این حق وتو قابل تفویض به دیگران نیست و همواره در اختیار عده‌ ای خاص قرار دارد.

حجت الاسلام مظفری در بخش دیگری با اشاره به مسلم دانستن حق انرژِی هسته ای برای ایران تصریح کرد: ما را به خاطر داشتن انرژی هسته‌ای محکوم می ‌کنند و مدعی‌ هستند راهی که ما طی می ‌کنیم به تولید سلاح ‌های اتمی منجر خواهد شد، این ادعا پر رویی و وقاحت زیادی می‌ خواهد.

وی افزود: کسی نیست آنها را خطاب قرار دهد که چرا خودتان و اسرائیل خلع سلاح نمی ‌شوید، اسرائیل حتی عضو شورای هسته ‌ای بین المللی نیز نیست و ذرات ‌خانه‌های هسته‌ ای دارد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی در پایان با بیان اینکه مقاومت هزینه دارد و تحریم و مشکلات اقتصادی و سیاسی از تبعات مقاومت است، عنوان کرد: دشمن تلاش می ‌کند ما را در انزوا قرار دهد اما  چاره کار در استقامت است تا به پیروزی دست یابیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha