جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
گراوند استاندار بوشهر

حوزه/ گراوند در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی استان با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه گفت: گسترش فرهنگ مطالعه در جامعه امر مهم و ارزشمندی است که البته این مهم، نیازمند تامین زیرساخت‌ها و تجهیز کتابخانه‌های عمومی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر عبدالکریم گراوند، در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی استان با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه گفت: گسترش فرهنگ مطالعه در جامعه امر مهم و ارزشمندی است که البته این مهم نیازمند تامین زیرساخت‌ها و تجهیز کتابخانه‌های عمومی است.

استاندار بوشهر افزود: کسانی که در راستای بهبود وضعیت کتابخوانی و فرهنگ‌سازی در این زمینه فعالیت می‌کنند شایسته تقدیر هستند و امیدوار هستم به سمتی حرکت کنیم که سطح علمی جامعه روز به روز ارتقا یابد.

وی خواستار حمایت نهادها و دستگاه‌های اجرایی به ویژه شهرداری‌ها از کتابخانه‌های عمومی شد و خاطر نشان کرد: شهرداری‌ها موظف هستند نسبت به حمایت از کتابخانه‌های عمومی اقدام و از شهرداران می‌خواهم الزامات قانونی را در این راستا به طور کامل انجام دهند تا کتابخانه‌ها با مشکلات کمتری مواجه شوند.

گراوند در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی نیز بیان کرد: از صدا و سیما می‌خواهیم در اطلاع‌رسانی و تبلیغات برای این جشنواره همکاری کند چرا که بهترین مبلغ برای این جشنواره صدا و سیماست.

وی ابراز داشت: اداره کل کتابخانه‌های استان در تشکیل منظم جلسات انجمن اهتمام خوبی دارد و امیدواریم با همراهی سایر اعضای انجمن و حمایت بیشتر از این نهاد شاهد اعتلای فرهنگ مطالعه در استان باشیم.

استاندار بوشهر از احداث کتابخانه مرکزی در شهر بوشهر خبر داد و افزود: مرکز استان با توجه به ظرفیت موجود، نیازمند کتابخانه مرکزی بزرگ‌تر و با کیفیت مناسب‌تر است و در آینده شاهد ساخت و تجهیز کتابخانه مرکزی در بندر بوشهر خواهیم بود که انتظار دارم اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری بوشهر و اداره کل کتابخانه‌ها با پیگیری بیشتر و موثرتر در راستای تسریع در احداث این کتابخانه همت کنند.

گراوند تاکید کرد: هم‌اکنون جای کتابخانه مرکزی با کیفیت در مرکز استان خالی است و کتابخانه مرکزی باید در محل مناسب که در دسترس دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی باشد احداث شود.

در این نشست اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی استان نیز نظرات و دیدگاه‌های خود را بیان کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha