شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام علی همت بناری

حوزه/ عضو انجمن تعلیم و تربیت اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: تماشای فیلم ها و انیمیشن های خشن و با محتوای نامناسب باعث پرخاشگری و گوشه گیری کودکان می شود.

حجت الاسلام و المسلمین علی همت بناری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با تاکید بر این که والدین باید زمان و چگونگی تماشای تلویزیون از سوی فرزندان خود را به درستی و هوشمندانه مدیریت کنند، اظهار داشت: این یک اصل طبیعی است که افراط و زیاده روی در هر مساله ای می تواند توام با آسیب و خطر باشد به خصوص در استفاده از رسانه ای چون تلویزیون آن هم برای کودکان که اگر این موضوع اگر به درستی مدیریت نشود، بی شک تبعات نامطلوبی را بر جای می گذارد.

وی افزود: یکی دیگر از آسیب های عمده ای که تماشای بیش از اندازه تلویزیون، سلامتی بچه ها به خصوص سیستم اعصاب و روان آن ها را دچار مشکل می کند، این است که موجب تشدید پرخاشگری و روحیه ناسازگاری در آن ها می شود و همین مساله نیز به تدریج باعث گرایش بچه ها به انزواطلبی می شود.

این محقق و پژوهشگر حوزوی همچنین خاطرنشان کرد: از سوی دیگر دیدن طولانی مدت فیلم ها و انیمیشن های نامناسب و دربردارنده محتوای پرخاشگرانه علاوه بر آن که زمینه کاهش سرعت رشد ذهنی کودکان را هم می کند، باعث می شود که بچه ها در آینده به والدینی پرخاشگر تبدیل شوند که در تربیت و پرورش فرزندان خود با مشکل جدی مواجه گردند.

وی گفت: اختلال در سیستم خواب مناسب از دیگر آسیب های تماشای بیش از اندازه تلویزیون است که در این خصوص بسیاری از روانشناسان هشدارهای لازم را به خانواده ها ارایه می کنند؛ اما متاسفانه بعضی از والدین چندان به این هشدارهای دلسوزانه از خود توجه نشان نمی دهند.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha