جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جشنواره خورشید ولایت

حوزه/ مدیر عامل بنیاد فرهنگی رضوی از برگزاری اختتامیه جشنواره «خورشید ولایت» در ۸ استان کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، به نقل از آستان قدس رضوی، حسین باغگلی با اعلام این خبر گفت: بهمن ماه سال گذشته تعداد 80 هزار پوستر و 200 ‌هزار بروشور جشنواره «خورشید ولایت» آماده و برای اطلاع‌رسانی گسترده در داخل و خارج کشور با همکاری معاونت پرورشي وزارت آموزش و پرورش و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي و سایر ادارات توزيع شد و هم‌زمان شيوه‌نامه اجرايی جشنواره در اختيار همه دانش‌آموزان علاقه‌مند قرار گرفت.

وی افزود: مهلت اوليه ارسال آثار 10 اردیبهشت 1397 بود که با توجه به تقاضای بی‌شمار مخاطبان دانش‌آموز این مهلت تا اول خرداد 97 تمديد شد و در مجموع بيش از 40000 اثر قابل داوری در رشته‌های مختلف از سراسر ایران و 10 کشور توسط دبيرخانه جشنواره دریافت شد.

باغگلی، کشورهای آذربایجان، امارات، سوریه، قزاقستان، لبنان، پاکستان، افغانستان، کویت، مجارستان، الجزایر و گرجستان را 10 کشور شرکت‌کننده در این جشنواره نام برد و گفت: تفکيک و ثبت رايانه‌ای آثار انجام گرفته و در حال حاضر آثار به موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی برای انجام ارزیابی و داوری ارسال شده است.

وی بیان کرد: به منظور استفاده از امکانات موجود برای برگزاری هر چه با شکوه تر اين دوره از جشنواره با وزارت آموزش و پرورش، مرکز امور بين‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش و ساير نهادهای فرهنگي آستان قدس رضوی تفاهم‌نامه همکاری منعقد شده است.

مدیر عامل بنیاد فرهنگی رضوی اضافه کرد: این جشنواره ویژه دانش‌آموزان فارسي زبان و غير فارسي زبان داخل و خارج کشور در رشته‌ دل‌نوشته، داستان، شعر، نقاشي، خوش‌نويسي، عکس، فيلم کوتاه و سرود با موضوع امام رضا علیه‌السلام، معرفت، زیارت، نماز، ولایت فقیه و مدافعین حرم در دهه کرامت برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha