جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حضور امام جمعه سنقر و کلیایی  همراه با مسئولین شهرستان در طرح« نماز خدمت محله» برای رفع مشکلات مردم

حوزه/ عضو شورای حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به اهداف اجرای طرح « نماز خدمت روستایی»، گفت: طرح « نماز خدمت روستایی » موجب تعامل دو طرفه مسئولان، سرعت بخشی به حل مشکلات و اطلاع رسانی بهتر و گسترده تر نسبت به حقوق مردم روستا است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، حجت الاسلام مجید صفدری امام جمعه سنقرکلیایی، با اشاره به برگزاری 25 جلسه طرح «نماز خدمت روستایی» با بیان این که پیامبراکرم(ص) فرمودند «کسی که برای رفع حاجت برادرش قدم بر دارد، خداوند قدم های او را در روزی که تزلزل دارد، ثابت و محکم می کند»، گفت: احساس رضایت مردم از توجه بیشتر مسئولان به روستا و حل مشکلات آنان، رضایت الهی را در پی دارد.

وی در ادامه از استقبال مردم محلات شهر نسبت به طرح «نماز خدمت محله» و اجرای آن در روستاها خبر داد و افزود: از ابتدای سال 96 طرح«نماز خدمت روستایی» برگزار شده است که بحمدلله تاکنون بالغ بر 25 جلسه در قالب این طرح، در روستا های سطح شهرستان برگزار گردیده است.

امام جمعه سنقر و کلیایی با بیان اینکه روستائیان نقش ویژه ای در اقتصاد کشور دارند، ادامه داد: برای تحقق بخشیدن به شعار« حمایت از کالای ایرانی» مسئولین باید نگاهی خاص به روستاها داشته باشند.

وی در ادامه از حضور فرماندار و بخشدار و 22 مسئول مرتبط با مشکلات روستاها خبر داد و گفت: هر هفته چهار روستا مورد سرکشی و نیازهای روستا به همراه شورای ، دهیار و برخی از مردم با حضور عینی مسئولان مورد بررسی قرار می گیرد.

حجت الاسلام صفدری با اشاره به نحوه بررسی مشکلات مردم پس از بازدید مسئولین شهرستان از روستاهای مورد نظر، اظهار کرد: از دهیار و شورای روستاها دعوت می شود تا درمسجد روستا حضور داشته باشند و هنگام اذان ظهر در یکی از روستا ها که جمعیت بیشتری دارند جلسه نماز خدمت برگزار می گردد.

 وی ادامه داد: پس از نماز جماعت ظهر، در بین الصلاتین ابتدا دهیاران و یا اعضای شورای چهار روستای حاضر مشکلات را به صورت فهرست وار پشت تریبون بیان می کنند،  و سپس بخشدار به پاسخگویی مشکلات و بعد از آن، امام جمعه از اهمیت نماز و نماز جمعه، خدمت رسانی، زکات و نقش دین در رفع مشکلات دنیا و آخرت صحبت کرده و سپس فرماندار به جمع بندی مطالب می پردازد و نماز عصر اقامه می گردد .

امام جمعه سنقر کلیایی با اشاره به اینکه پس از نماز دیدار چهره به چهره مردم با مسئولان صورت می گیرد تا پیگیر مشکلات خود باشند، افزود: در صورت حضور خانواده معظم شهدا در روستا مسئولان  به دیدار خانواده شهید رفته و مسئولانی که می توانند خدمات فوری به مردم ارائه بدهند در همان جلسه انجام می دهند.

وی در پایان تقویت مسجد محوری و اهتمام به نماز جماعت و اول وقت، تبلیغ نماز جمعه را از آثار نماز خدمت دانست و گفت: افزایش رضایتمندی مردم نسبت به نظام و انقلاب اسلامی و توجه آنان به نقش امام جمعه در حل مشکلات و همچنین اشراف بیشتر مسئولان به مشکلات و اوضاع روستا از برکات اجرای این طرح است.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha